...

Moderator: Moderatorer

Nu i veckan kommer det bli ett he***te att röra sig i Stockholm, speciellt med bil.
Passande nog MÅSTE jag ta mig till Vasagatan på tisdag och Klarabegsviadukten både tisdag och onsdag, med bil... p.g.a jobb och massor med utrustning i bil som jag inte kan ta på buss/t-bana.
Någon som vet mer än vad som står på typ DN om när de stänger av och var.

Det står att Centralen ska stängas av.. undrar hur länge och hur omfattande runtomkring.

Det blir en jobbig vecka..

http://www.dn.se/sthlm/obama-stoppar-st ... strafiken/

Som bonus ska jag passande nog ut och flyga från Arlanda på torsdag förmiddag.. gissa vem som också tänkt flyga just då?
Grattis och lycka till.

Nu när vi skall åka kommunalt så... har man byggt bostäder på infartsparkeringarna.
Vägarna är igenkorkade även utan att Obama kommer på besök så räkna ett par timmar extra.
200 miljoner för något dom kunde kommit överens om per telefon?
2 timmar innan och en timme efter passage brukar gälla när en "riktig" höjdare kommer på besök.
Mitt råd är att stanna så långt ifrån Tokholm som möjligt och åka kommunalt.

Själv kommer jag åka bil hela veckan och spy ut avgaser med mitt köande och genom mitt val blockera både polis, ambulans och brandkår precis i enighet från de som planerar denna stad.
Tycker nog att man kan lägga sånt här i mindre städer där det påverkar vardagliga livet för mindre antal människor! Kiruna, Östersund eller Umeå har fina flygplatser och är väl fina så här års. Flyg upp Reinfeldt och kungen dit så kan Sverige få fungera nästan som vanligt och Obama kan hälsa på till en mindre kostnad och samhällespåverkan.

Undrar när dom börjar på tisdag.. nog borde man klara sig på morgonen på tisdag i allafall?
joel80 skrev:Tycker nog att man kan lägga sånt här i mindre städer där det påverkar vardagliga livet för mindre antal människor! Kiruna, Östersund eller Umeå har fina flygplatser och är väl fina så här års. Flyg upp Reinfeldt och kungen dit så kan Sverige få fungera nästan som vanligt och Obama kan hälsa på till en mindre kostnad och samhällespåverkan.

Undrar när dom börjar på tisdag.. nog borde man klara sig på morgonen på tisdag i allafall?
Inte för att var den som är den men en 747 tar sig inte ner var som helst med ca 2000meter landningssträcka. Men han är välkommen till Luleå och Sveriges längsta landningsbana. :wink:
Trodde städerna jag nämnde (kanske inte Östersund) hade fina flygplatser och kunde ta emot stora plan.. dom har ju t.o.m kört charter därifrån. :)
Men visst.. kör på Luleå istället då! :) Bör inte bli samma konsekvenser av att stänga av lite gator...
Och billigare på alla sätt och vis!
Mitt plan lyfter från Arlanda vid lunchtid på onsdag. De borde ju kunna ge något bättre schema än att säga att motorvägen och alla korsande vägar kommer att vara avstängd på förmiddagen. :roll:
Står såhär nu:
"I huvudsak är det följande områden som kommer att spärras: Nedre Norrmalm från Strandvägen, Nybroplan, Hamngatan, över Kungsträdgården, Tegelbacken, Gamla stan och området runt Rosenbad och regeringskvarteret."

Sen är det typ 15 olika demonstrationer i stan samtidigt.. vilket också gör så att södermalm kommer bli rätt svårt att röra sig på.

Kunde jag hade jag stannat hemma tre dagar nu i veckan... suck.
Hjälp! Vad har hänt?

Har en v70 classic d3 automat fwd 2016 som gå[…]

Flexifuel, etanol - bensin

Ja, idén om att köra på lokalpr[…]

V70-05 B5254T2. Bytte strålkastare till devi[…]

Det är egentligen enligt lag förbjudet[…]