Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det har uppstått något surrande missljud i anslutning till vänster framlyckta. Det går igång så fort man vrider om tändningen och slutar sedan aldrig. Det hörs inte när man kör men det är ju för att andra miljöljud överröstar. I långsamma hastigheter märker man det.

Spontant känns det som att det kan vara spolanordningen som kärvar på något sätt. Någon som känner till vad detta kan vara och hur man kan åtgärda det?
Om du har Xenon, så er det den automatiske høydejusteringen som er trasig.
(Det lille plast-tannhjulet inni den har mistet en tann eller flere, så bare surrer det rundt hele tiden.)
Denne høydjusteringen er sammensatt av 2 deler, en mekanisk og en elektrisk.
El-delen er ok og kan brukes sammen med en annen som el-delen er sönder på.

Slike finns på skroten.
Du kan koble den fra nå, (dra ut kontakten på den), så slipper du den lyden.
eddar skrev:Om du har Xenon, så er det den automatiske høydejusteringen som er trasig.
(Det lille plast-tannhjulet inni den har mistet en tann eller flere, så bare surrer det rundt hele tiden.)
Denne høydjusteringen er sammensatt av 2 deler, en mekanisk og en elektrisk.
El-delen er ok og kan brukes sammen med en annen som el-delen er sönder på.

Slike finns på skroten.
Du kan koble den fra nå, (dra ut kontakten på den), så slipper du den lyden.
Tack för det, låter ju inte otroligt! Jag är dock än så länge inte särskilt bekant med min bil (jag är inte ens säker på om det är Xenonljus eller inte), var sitter kontakten som jag i så fall kan dra ut?
Senast redigerad av 1 Rooney, redigerad totalt 0 gånger.
Kontakten sitter på selve enheten, (med en slags låseanordning).
Bare dra ut den (ledningene), til du monterer en som er OK.
(Den hvite 6-kantete plastskruen på den, er høydejusteringen.)
nej, så kan det inte låta.
du har kanske automatisk höjdjustering av lyset
har du ngn manuell justering till vänster om ratten. Om inte har du automatisk och då är det den som låter.
Tråd rensad från oförskämt trams. Ni som höll på med det - lägg av. Har ni inte för avsikt att hjälpa trådskaparen kan ni låta bli att skriva.
Byta dragkrok

Nyfiken fråga, om allt funkar på det a[…]

Synd att Mar-a-Lago inte hinner hamna under vatten[…]

rensade felkoden och provkörde bilen 80-100 k[…]

Trasig motorvärmare/slangvärmare

På motorvärmarmodellen du har stå[…]