Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mabuse
S.t.r.a.n.D skrev:
Mabuse skrev: Hur tänker du nu?
Om fälgen ursprungligen var för en XC90 och har diametern 67,1 är hålet större än för S60 som bara har 65,1. Då behöver inget svarvas. Däremot kommer det att behövas en adapter-ring.
Börja om och läs vad jag skrev igen. Du har ju citerat t.o.m raden under. Det är en S60/V70-fälg någon haft på en XC90. Alltså borde de vara uppsvarvade.
Precis vad försökte få sagt.
Informationen som är relevant är att fälgens nuvarande innerdiameter är för stor eftersom de är avskruvade från en XC90 och ska sättas på en S60. Jag måste ha missförstått dig.
Användarvisningsbild
av 240freak
Så ja, nu é fälgarna hemma och däcken på monterade, och kan därmed konstatera att nissen som sålde dem hade INTE EN J*VLA aning om va han sålde :P För det första var de inte uppsvarvade, de var 65.1 mm i centrumet. Men det satt centrumringar på två (?) av fälgarna som var 65.1 -> 63.4.
Men förövrigt var de i kanonskick med tanke på priset, dock så hade en av fälgarna fått ngt slag på två ekrar (ca 7 cm ifrån fälgkanten på vardera sida av fälgen) fick spackla och måla så nu ser det i alla fall bättre ut :P
Tack än en gång för hjälp och tips :D (bifogar bild på en av fälgarna)

Bild

Vad praktiskt. Idag ska jag avskaffa alla som &aum[…]

Identifiering Volvofälg

Jag har inte någon broschyr från 1989 […]

Volvo car UX

Bättre info om nya UX https://www.volvocars[…]

Stefans 968

Mera bromsar på gång. IMG_1306.jpeg