Vojje skrev:SEpaket skrev:
Att ha ordentliga däck på bilen är en ganska billig livförsäkring. Jag köper ordentliga (och dyra) däck till både vinter och sommar och flera gånger har jag varit tacksam över dessa val. Man behöver ju inte utsätta andra för risker ...
Dyra däck=Livförsäkring :shock: Det krävs nog lite mer än så. Trafikvett t.ex.. Något som verkar fattas eftersom du behöver "ordentliga (och dyra) däck" för att inte "utsätta andra för risker". Tagga ner i trafiken, så slipper vi liken
-)
fotnot. Du ska inte tro allt som står i motorblaskorna. Var lite källkritisk.
Nu skrev jag, jag citerar, "egen erfarenhet" också, men det väljer du att bortse ifrån för att kunna idiotförklara mig totalt. Vad källkritik beträffar har jag faktiskt bevisligen högre kunskap än gemene man i det, då jag är utbildad i vetenskapsteori. Däremot kan man via sunt förnuft och egen erfarenhet avgöra vad som är sant och vad som är falskt.
Jag har aldrig ens haft möjligheten att åka fast för fortkörning, du talar om att tagga ned i trafiken till en person som, till skillnad mot merparten andra, faktiskt respekterar hastighetsgränserna och mina medtrafikanter. Däremot är bra däck en billig livförsäkring, eftersom det hjälper till i skarpt läge. Visst, det är kanske fullt möjligt för rätt person att klara, men varför utsätta sig för onödiga risker? Med din argumentationsnivå borde vi avskaffa bälteslagen eftersom bälten bara gör nytta vid olycka. Att köpa ordentliga däck är en självklarhet, eftersom det minskar risken vid till exempel undanmanöver. Det handlar inte om bristande trafikvett, det handlar om att man inte ständigt måste lägga sig på gränsen bara för att man kan. Alltså fråga om att inte spela allan och skryta om att "jag är så bra förare att jag behöver inte några ordentliga däck".
Att du anklagar mig för att sakna "trafikvett" tar jag som ett personligt påhopp och det accepterar jag inte, det kan du vara klar över. Om man läser din historik i inlägg på detta forum inser man att du är en människa som ständigt måste provocera andra, kanske är det någon form av perversion, vad vet jag.
Detta konto väntar på att avslutas, jag är vad man kan kalla före detta medlem. Därför är det ingen idé att försöka kontakta mig då jag inte läser vad som skrivs ändå.