Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Så snart får man se lite nya bilder på en splitter ny V60... Trevligt! ;)
Användarvisningsbild
av x74
mgmannen skrev:Status 8!!
Status 7, :D se nu till för fan att skeppa bilen omg, :twisted:
Användarvisningsbild
av x74
Sådärja då har även jag lev status 8, mg mannen har din kärra dykt upp en, undrar bara hur lång lev tiden blir mellan 8-och den står hos handlarn,
så man åtminstone kan åka till bilia å få glutta på åket :lol:
Användarvisningsbild
av mgmannen
x74 skrev:Sådärja då har även jag lev status 8, mg mannen har din kärra dykt upp en, undrar bara hur lång lev tiden blir mellan 8-och den står hos handlarn,
Pratade med min säljare i tisdags, två veckor brukar tydligen vara kutym. Så jag siktar på måndag 9 september...
Användarvisningsbild
av x74
mgmannen skrev:
x74 skrev:Sådärja då har även jag lev status 8, mg mannen har din kärra dykt upp en, undrar bara hur lång lev tiden blir mellan 8-och den står hos handlarn,
Pratade med min säljare i tisdags, två veckor brukar tydligen vara kutym. Så jag siktar på måndag 9 september...
men!?, 2veckor, lastas den på en bil ska den ju vara här på 5-6timmar i mitt fall 35mil, alltså vart förvaras bil under tiden då de mailar att bilen ska levereras till då som du säger 2veckor, tar de än jungfru färd runt europa innan bilen når mig ?:-/
Användarvisningsbild
av MisterMister
x74 skrev:men!?, 2veckor, lastas den på en bil ska den ju vara här på 5-6timmar i mitt fall 35mil, alltså vart förvaras bil under tiden då de mailar att bilen ska levereras till då som du säger 2veckor, tar de än jungfru färd runt europa innan bilen når mig ?:-/
Det är väl så att det är ett antal bilar i kö hos handlaren som ska få sina tillbehör monterade, poleras osv. Och jag säger inte att det är så, men det kan vara så att de här gubbarna inte jobbar 8 timmar/dag. De är dock på jobbet 8 timmar/dag. Annars borde det rimligtvis inte ta två veckor om bemanningen är som den ska.
Användarvisningsbild
av mgmannen
x74 skrev:
mgmannen skrev:
men!?, 2veckor, lastas den på en bil ska den ju vara här på 5-6timmar i mitt fall 35mil, alltså vart förvaras bil under tiden då de mailar att bilen ska levereras till då som du säger 2veckor, tar de än jungfru färd runt europa innan bilen når mig ?:-/
Jobbade på en Saab-återförsäljare en gång i tiden och vi fick en lastbil med bilar en gång i veckan. Så risken är den att det är likadant här. Har man otur så kanske bilen står klar o redo en hel vecka på bilfabriken innan den når återförsäljaren. Sedan är det som MisterMister säger, den ska poleras, kontrolleras och eventuella tillbehör monteras eller läggas i bilen. Men har man tur, har inte så många tillbehör osv så kan det nog gå snabbare...
Användarvisningsbild
av x74
Man skulle få ett kollinummer av volvo så man skulle kuna söka efter bilrackarn på posten :P lr inte hehe :lol:
av RCE
Lev.8 tar i regel inte så många dagar. Antalet transporter regleras vanligtvis av storleken på ÅF och hur många nybilar som säljs. Sedan har ÅF i regel 2v på sig för att iordningställa bilen (ta bort lackskydd, polering och eftermontering av tillbehör).

Min säljare fixade dock så att jag får bilen på mindre än en vecka trots montering av dragkrok och hög arbetsbelastning.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5