Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonas_latt
Bullock skrev:Japp då har men beställt en 2013a hoppas att allt funkar nu :D
Varför skulle det inte funka?
av Jonas_latt
Det ska nog inte va några problem jag h ar Windows7 och har 2012 iinstallerat på den. Funkar kanon.
Användarvisningsbild
av Bullock
Makedon skrev:Kontaktade ebay säljaren idag, han så att mjukvaran fungerar inte med windows 7.Är det så eller inte vet inte själv, men några medlemmar kanske har redan provat och kan berätta mer.
Gäller den här:

http://viewitem.eim.ebay.se/Newest-Vers ... 02465/item

Mvh
Har beställt vänta på att få hem det, så skall jag kolla om det fungerar med windows 7.
Användarvisningsbild
av Bullock
Såg att dom var slutsålda någon mera som har köpt, här på forumet ?
av v70Lucifer
Win-7 home edition ska tydligen inte funka, med de vassare win-7 ska det gå. (Professional?).
Försökte installera 2013A på en Win-8 idag med den stannar i installationen av vida.
Allt annat installeras men inte vida. Det är säkert enklaste versionen på win-8 jag har, om det finns flera.
Nån som har testat och har koll?
Användarvisningsbild
av Danne855
Jag har Vida på min dator med Windows 7 home edition.
av v70Lucifer
Efter ha installerat 3 gånger och när jag skulle stänga ner datorn så fanns det helt plötsligt ikoner i rutan på min Win-8 ! Grattis till installationen!!! (2013A) Har en snikversion på win-8:a att tillägga. Har aldrig sett en sån här in action så man får prova en bit i taget, dvs vet inte hur det ska se ut. Pluggade in i bilen för att testa. Enligt datorn så har den kontakt med Dice-enheten som är ansluten och fungerar perfekt via usb. Firmware blinkar grönt. Men usb-lampan blinkar när datorn och Dice ansluter, men slocknar sen på Dice-enheten. Interface status blinkar bara och lyser inte fastsken. Ska Vida hitta Dice och bilen genom explorer och "http://localhost/Vida" ?
Användarvisningsbild
av Bullock
Fick hem min dice vida idag, den funkade inte med min windows 7 :(
av farbrornilsson
Bullock skrev:Fick hem min dice vida idag, den funkade inte med min windows 7 :(
Vilken version av win7 har du?

Är försäkringar något som dis[…]

Löjliga priser XC70

Den här kan bli en bra värdemätare […]

EX60

Jag har i alla fall anmält mig som förs&[…]

ok, intressant! Vad det går att krångl[…]