Jaha då var de dags för lite update igen!
Har inte hunnit fixa så mycket rost att det är värt att lägga upp bilder än, känns nästan som jag tagit ett steg tillbaka i processen för mer av den bruna döden har upptäckts på bilen.. :roll:
Däremot fick jag ett roligt paket häromdagen med ett instrumenthus med varvtalsräknare i så jag muntrade upp mej med att plocka i varvtalsmätaren det gamla instrumentet :)
Tänk vad man kan hitta på skroten!
Tänkte först byta instrument helt och hållet eftersom det nya hade några tusen mil mindre på mätaren men eftersom det nya instrumentet var från -85 så satt det vajerdriven hastighetsmätare i det, på min är det elektriskt så jag fick nöja mig med att byta plats på klocka och varvtalsräknaren.
Inkopplingen gick galant när jag väl hittade den fördragna kabeln från tändspolen, den hade ramlat ner långt som f-n bland alla sladdar och skit :evil:.
Nu ska jag bara leta upp en såndär liten originalklocka också så blir de fint sen

-)
Men över till något intressantare. När jag startade denna tråd om min första 240 skrev jag att det säkert kommer bli fler, och jag kanske är lite synsk för nu har visionen blivit verklighet, en -88 års 245gl 8).
Lite skamfilad men de gör la' inget..
Hyfsat rostfri är den ändå.
Härlig grå inredning, med en underbar arom av cigaretter och instängdhet.. ;-//
Fick den för en billig peng för ägarens farsa hade tröttnat på att ha den stående på uppfarten. Kan jag förstå, den är avställd sedan i vintras och skulle besiktats senast november 2012 så den har nog inte gjort några längre resor på ett tag.
Men det ska nog inte vara några jätteproblem att få den godkänd, bromsarna verkar fräscha och den verkar inte vara upprostad heller.
Enligt sista besiktningsprotokollet som låg i bilen så var det en hel hög med defekter som hade godkänts så mycket är redan gjort förhoppningsvis.
Och jag tänkte mest glida runt i den till vintern så bara den kommer igenom bilprövningen igen så är jag nöjd :mrgreen:
Kända defekter:
Jävligt dåliga däck fram, mindre bra bak.
Kass hjulinställning fram (därav de dåliga däcken)
Skum koppling, har svårt att avgöra om det är lamellerna som är slitna, om dom bara behöver användas lite eller om kopplingscylindern är dålig.
Död radio.
Trasigt bakluckelås.
Rost i ena tröskeln, vet inte hur allvarligt besiktarna ser på detta?
Som tur var så fick jag en extra tröskel med köpet om jag behöver fixa lite, och en hoper typ olagliga däck fick också åka med hem :roll:
Tänkte åka och besikta om några veckor och sen kan förvandlingen börja..
Tack för denna gång!