Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Smällde min My10 och nu så står jag här utan bil ,va fan skall jag köpa?

Ok vill ha det mesta dvs prestanda ,ekonomi +herrgårdspack mm har ni några tipps

är lack på försäkringsbolaget som verkar gå på ngn standardlista och inte ser till vilken standard o utrustningsnivå som bilen har, föreslår att jag skall använda mig av en "opartisk värderingsman från handelskammaren" är det klokt???
Senast redigerad av 1 oldtimersmc, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Guligan
Bilen är alltså så pass illa däran att den kommer bli inlöst?

Hur långt har den gått? Kinetic, Momentum eller Summum? Dessa paket påverkar priset litegrann, men övrigt "lulllull" brukar man tyvärr inte ta så mycket hänsyn till.

Gör en sökning på bytbil.com och mappa in sökvillkoren så de blir så nära som möjligt din bil.
av AnkaN7893
Du kan alltid pruta fast åt fel håll och påpeka all utrustning och att den va i utomordentligt bra skick :) Har du bytt reservdelar nyligen så kan du visa de för då stiger det lite till:)

Men hur vet du att det blir lösen på bilen då?:)
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag har vid liknande tillfällen bett försäkringsbolaget anvisa en bil av samma utförande som är till salu för de pengar de anser att den är värd. Då har de justerat priset.
Användarvisningsbild
av apersson850
Nädå, är man inte om sig och kring sig så får man inte det. Senast jag hade en bil som blev inlöst blev jag erbjuden en summa som motsvarade vad en likadan bil annonserades ut för. Försäkringsbolaget valde att "bortse" från att den bilen behövde repareras för drygt 10000 kronor, innan den var i samma skick som min bil, alltså den som blivt skrot. När värdet på bilen angavs till 30000 kronor ungefär, är 10000 hit eller dit en rätt stor skillnad.
av Lövet
Notera att du enligt många försäkringsvillkor har rätt till ersättning för "motsvarande bil hos auktoriserad bilhandlare". Kommer de med nån privatsåld historia kan du vägra ersättning med den motiveringen.
av Gourmand
När jag för ett antal år sedan fick min dåvarande Alfa kvaddad erbjöds jag ca 30.000 kronor mer än jag två veckor tidigare betalt för bilen. När jag frågade försäkringskillen hur han gick till väga vid värderingen, så beskrev han att han utgick från vad liknande bilar utannonserades för hos MRF-anslutna bilhandlare, alltså pris innan prut. Du borde i princip kunna dammsuga marknaden efter bilar, som motsvarar den bil du till helt nyss har kört. Ett snitt på vad handlarna begär bör du kunna få ut från bolaget, utan alltför mycket bråkande.

. Jag har provat med låsspray men det har […]

Instabil styrning (XC70 -16)

Uppdatering! Har nu bytt båda främre l&[…]

Problemet var att tätningen på slangv&a[…]

Jag tackar för svaret! Lite märkligt att[…]