Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bobbokrull
Hej!
Alldeles ny och färsk här på forumet, men behöver hjälp att klargöra en sak.
Kan väl säga att det går bra nu. Nyligen fick vi en motorcykel i sidan bak på våran bil. Föraren klarade sig som tur var med ett par brutna ben, våran bil fick lite repor och ett krossat höger bakljus.
Allt är dokumenterat av polis som har tagit bilder osv.
Idag skulle min kära flickvän storhandla, och står utanför affären och skulle bara "knuffa till" kundvagnen lite, för att den inte skulle åka in i baken på en annan bil. Vad hon lyckas med är istället att knuffa in kundvagnen i VÅRAN bil, självklart i vänster bakljus så detta går sönder :-(O)
Visst, bra att inte förstöra någon annans, men var bara en liten försiktighetsåtgärd som blev otroligt klantig utgång på.
Nåja, saker går att köpa och byta, behöver bara slanta upp lite.

Jag har kollat runt lite och de verkar ju vara ganska dyra dock. Så tips om ställe att köpa på är tacksamt. Även om årsmodell 01-04 passar, verkar inte så vad jag kan se. Vad är det som skiljer egentligen?
Går det kanske att byta bara glaset? För insatsen är ju helt oskadd.
av Tobzter
De som skiljer är att dom äldre inte är klarglas..det är de på facelift...
Användarvisningsbild
av loci
Enbart glasen går inte att byta, men tex Vparts tar 1190:- för den nedre delen och 1059:- för den övre delen.
Annars får du kanske kolla på LAGA eller Bildelsbasen, men kolla så att du får klarglasmodellen.
av Bobbokrull
Ok, tack så mycket båda två :)
Då är det därikring det ligger. Orkar jag nog inte bry mig om ebay osv, de jag hittat verkar landa där med frakt ändå.
Återstår bildelsbasen också som du säger. Såg nåt om exkl. diodplatta eller nåt. Denna går enkelt att ta bort antar jag? Är ju inget fel på den som sitter där.
Eller är det något som är vanligt går sönder? Isf kanske lika bra köpa med en sådan som reservdel?

Vad praktiskt. Idag ska jag avskaffa alla som &aum[…]

Identifiering Volvofälg

Jag har inte någon broschyr från 1989 […]

Volvo car UX

Bättre info om nya UX https://www.volvocars[…]

Stefans 968

Mera bromsar på gång. IMG_1306.jpeg