Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

HOBdalarna skrev:Är det inte lite avundsjuka i botten? Eller är smaken som baken - delad?
Smaken är som baken. Tveklöst. Jag hade kunnat köpa en MY14 om jag ville, men valde MY13 för jag gillar både fronten och intrumenten bättre på den äldre bilen av de två.
V9097 skrev:
HOBdalarna skrev:Är det inte lite avundsjuka i botten? Eller är smaken som baken - delad?
Smaken är som baken. Tveklöst. Jag hade kunnat köpa en MY14 om jag ville, men valde MY13 för jag gillar både fronten och intrumenten bättre på den äldre bilen av de två.

Håller med, nu från MY14 är det kinesdesign och särskilt tydligt på S/V60 och V70. Förutom tv-spelsinstrumenteringen A'la tidigt 90-tal så undrar jag hur resonemanget gick när osportiga plastkromgrillar togs fram..breda och oproportionerliga.
farmerswalk skrev:Finare front på my13?? Ojojoj.... NU snackar vi delad smak....
Jag kanske ska förtydliga att det är på V70 jag gillar den äldre fronten bättre.

På V60 och XC60 är faceliften ett riktigt lyft, sjukt snyggt särskilt i nya färgen Powerblå!
av swemax
V9097 skrev:
farmerswalk skrev:Finare front på my13?? Ojojoj.... NU snackar vi delad smak....
Jag kanske ska förtydliga att det är på V70 jag gillar den äldre fronten bättre.

På V60 och XC60 är faceliften ett riktigt lyft, sjukt snyggt särskilt i nya färgen Powerblå!
+1 på det
Jaha!

Då är både den nya instrumentpanelen och fronten ful på årsmodell 2014.

Skall vi inte klämma dit också att belysningen i mugghållaren är helful. :P

Personligen skulle jag vara ledsen att sitta i en nyköpt V60 årsmodell 2013 när det nu börjar rulla en hel del V60 årsmodell 2014 på vägarna. Den nya locken visar i alla fall att det händer saker på Hissingen.
Raymond skrev:Har hørt (lest) rykte om at det går att eftermontera TFT displayen på pre MY14 bilar. Det ni, något att fundera på!
Vad kostar det måntro? Att fixa Spotify kostar ju 16000 på en MY12/13.../Per
V9097 skrev:

Tycker själv att Powerblå är snygg, men enligt frugan såg den bebisblå ut. Med det menade hon ful, så det fick bli en Caspian blå istället...kom inte o säg att jag inte gör allt för min kvinna...
HOBdalarna skrev: Personligen skulle jag vara ledsen att sitta i en nyköpt V60 årsmodell 2013 när det nu börjar rulla en hel del V60 årsmodell 2014 på vägarna. Den nya locken visar i alla fall att det händer saker på Hissingen.
Inte det minsta ledsen... Nof ör att MY14 R-design FL på fronten e snygg, men jag kan bara inte gilla TFT skärmen.
Hade det varit en hel, digital skärm, absolut. Men som det ser ut idag med den runda plastkoppen så känns det bara som ett riktigt nedköp.

Hade inte bytt om jag så fick den installerad gratis.

Som fler skriver så skulle det vara intressant o se hur lång tid som lades ned i styrelserummet innan den här designen/layouten klubbades. Känns som jag själv hade kunnat komma med både snyggare och intressantare design. :-)-)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Broms höger fixas aldrig

Hissa upp hjulet, släpp sedan ut lite bromsol[…]

Solenoid b4b

Kolla på kullager.se Du får kolla p&ar[…]

Hej, ja det stämmer men du kan ju bara vrida[…]

B230F går fett