Lucif3r skrev:Ev. topplocksbultar, beroende på om dom är inom toleransen eller inte. Volvos klisters till ventilkåpan behövs också.
Insug och grenrörspackning behövs nog också, fast jag vet inte om man måste ta bort dom för att lyfta toppen. Känns dock enklast.
Nya kamaxelpackningar är väl likabra att kasta dit när det ändå är isär också. Kanske kamrem också beroende på hur ny den är.
Mja, listan kan göras lång, men det du måste ha är topplockspackning, volvos klister till kamkåpan samt ev. nya topplocksbultar.
Ok får åka förbi rejmes imorgon, kamrem o vattenpump byttes innan nya motorn sattes i. Försöker inte göra på billigaste sätt nu, vill få det ordentligt gjort.
Träffade grannen idag som håller på med bilar, mycket mer åt "hobby meks" hållet. Han sa när man tar bort toppen ska den alltid planas(såg att ni diskuterade det), ventiler måste borras/bytas(lyssnade inte helt på vad han sa). Egenligt han äre ingen idé att sätta ditt toppen om man inte renoverar den för risken att den går sönder igen är större.