Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av OrsonGbg
500 spänn? Ja då får bilia byta dem. Då vet jag att det blir riktigt gjort iallafall, ingen idé att en glad amatör som jag grejar med det då.

Carman: Du bor inte i Gbg:s trakten och vill serva min bil 8)
Användarvisningsbild
av CarMan
OrsonGbg skrev:500 spänn? Ja då får bilia byta dem. Då vet jag att det blir riktigt gjort iallafall, ingen idé att en glad amatör som jag grejar med det då.

jag bor inte där tyver
av jbl
ATE var Volvos belägg fram till min XC70 2.5T-2003 som jag fick bytt på garantin i början av förra året.
av v70 2,5T - 99
OrsonGbg skrev:500 spänn? Ja då får bilia byta dem. Då vet jag att det blir riktigt gjort iallafall, ingen idé att en glad amatör som jag grejar med det då.

tyvärr skulle jag villa säga tvärtom!
be bilia gö det om det ska bli halvdant gjort..... snustort monterat.... belägg som trögar i sina lägen ( bankat in dem) ......, ej rengjort helt innan montering av nya belägg.....

min aldeles egna erfarenhet........ lämnar absolut inte in till bilia om jagi nte måste ...gäller både min v70N samt S60
av OrsonGbg
v70 2,5T - 99 skrev:

be bilia gö det om det ska bli halvdant gjort..... snustort monterat.... belägg som trögar i sina lägen ( bankat in dem) ......, ej rengjort helt innan montering av nya belägg.....

min aldeles egna erfarenhet........ lämnar absolut inte in till bilia om jagi nte måste ...gäller både min v70N samt S60
Det låter ju inte bra. Jag har dock en personlig servicetekniker och han har jag det allra högsta förtroendet för. Han servar både min S60 och min fars V70 och är väldigt duktig.
av Folka
Servade bromsarna (själv) på min v70, som alltid varit servad av Volvo någonstans i Stockholm i dess tidigare liv. Inre beläggen satt fast i hållarna så jag fick ta kofoten och bända loss dem. Inte tillstymmelse till kopparpasta på glidytorna. Jag menar, det tar 3 sekunder att smeta på lite kopparpasta på de glidytor som finns. Sedan är problemet med fastsittande klossar ett minne blott. Det är Volvo originalservice i ett nötskal... Likaså hade klantarslena klämt styrningen för den övre delen av luftfilterburken tvärs igenom packningen på filtret. Troligen var det tätt i packningen ändå, men säker kan jag inte vara.
Nej, använd en serviceverkstad där du får träffa killen som skruvar på din bil, så han får skämmas riktigt om han inte gör ett bra jobb. Men använd alltid Volvo original-delar!
av Frigge
OrsonGbg skrev:
v70 2,5T - 99 skrev:

Det låter ju inte bra. Jag har dock en personlig servicetekniker och han har jag det allra högsta förtroendet för. Han servar både min S60 och min fars V70 och är väldigt duktig.
Då har du absolut ingenting att vara orolig för. Lämna du in bilen till din Tekniker så löser han det åt dig utan bekymmer.
Användarvisningsbild
av CarMan
v70 2,5T - 99 skrev:

v70 2,5t - 99 han är en av dom få som kunnat lämna in sin bil på samtliga Bilia verkstäder & desutom låtit alla mekaniker på verje anläggning har fått göra flera jobb var så han kunnat göra en trovärdig studje över det hela innan han utaladesig här
av v70 2,5T - 99
CarMan skrev:
v70 2,5T - 99 skrev:

v70 2,5t - 99 han är en av dom få som kunnat lämna in sin bil på samtliga Bilia verkstäder & desutom låtit alla mekaniker på verje anläggning har fått göra flera jobb var så han kunnat göra en trovärdig studje över det hela innan han utaladesig här
räcker det inte att vi har 4 hyffsat nya volvobilar i familjen......?
har nästan varit nått på varje bil vid nått servicetilllfälle som slarvats/ varit halvdåligt utfört.........sisst repade de dörrsidan när de skulle byta vajern till svankskyddet i svärfarns 3 månader gammla V50....blev när de skulle ta ur stolen .........
Vad gör nissen ............ jag har sett han gör såhär , han som kommer hit och recondar bilar säger han: och tar fram varmluftpistolen och börjar värma o trcka med tummen.............. :shock:
de har nu beställt en ny dörrsida....
självklar kan ska man inte dra alla över en kant........... men det där med yrkesstolthet verkar ha försvunnit rätt rejält...
svärfars förra bil va inne otaliga ggr pga vibbrationer.... de hitta inte vartifrån!!! efter 6 månader när han letat upp en som testar volvobilar innan leverans så hittar han felet efter ca 15 minuter

oavsett............i våran familj/släkt är det flera som råkat ut för dåliga jobb på bilia.....
Användarvisningsbild
av CarMan
v70 2,5T - 99 skrev:
CarMan skrev:
v70 2,5T - 99 skrev: tyvärr skulle jag villa säga tvärtom!

räcker det inte att vi har 4 hyffsat nya volvobilar i familjen......?
har nästan varit nått på varje bil vid nått servicetilllfälle som slarvats/ varit halvdåligt utfört.........sisst repade de dörrsidan när de skulle byta vajern till svankskyddet i svärfarns 3 månader gammla V50....blev när de skulle ta ur stolen .........
Vad gör nissen ............ jag har sett han gör såhär , han som kommer hit och recondar bilar säger han: och tar fram varmluftpistolen och börjar värma o trcka med tummen.............. :shock:
de har nu beställt en ny dörrsida....
självklar kan ska man inte dra alla över en kant........... men det där med yrkesstolthet verkar ha försvunnit rätt rejält...
svärfars förra bil va inne otaliga ggr pga vibbrationer.... de hitta inte vartifrån!!! efter 6 månader när han letat upp en som testar volvobilar innan leverans så hittar han felet efter ca 15 minuter

oavsett............i våran familj/släkt är det flera som råkat ut för dåliga jobb på bilia.....
nej det räcket inte på långa vägar!
bilia har ju ca 35 anläggningar, med 10 till 30 makaniker på varje anläggning.
duktigt missvisande att döma ut alla dessa 500 mekaniker !!!
El fel

Både omkopplarspaken och ljusvredet krå[…]

B230F går fett

Vad kan vara nästa grej att kolla? Det finns […]

Service Subaru XV

varför inte bara maila haynes och fråga[…]

utbytesintervaller

Mejlade modell och regnr till volvo-support-se@vo[…]