Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
ymmot skrev:Nu ser jag att artikel nummer på mjukvaran är 31342958 och enligt polestar hemsida ger detta då 215hk. Men intyget som medföljer säger 169kw som ska lämnas till bilprovningen vid regbes. På detta intyg finns motortyp D5244T17 som är d3 d4 d5 familjen.
Hmm D3 står med där. Polestar ger inget till D3 :-(O)
av ansjo
Perra83 skrev:
ymmot skrev:Nu ser jag att artikel nummer på mjukvaran är 31342958 och enligt polestar hemsida ger detta då 215hk. Men intyget som medföljer säger 169kw som ska lämnas till bilprovningen vid regbes. På detta intyg finns motortyp D5244T17 som är d3 d4 d5 familjen.
Är det inte D3 på my12 AWD?
Användarvisningsbild
av Perra83
ansjo skrev:
Perra83 skrev:
Är det inte D3 på my12 AWD?
Jo men Polestar gör inget för en D3.
Användarvisningsbild
av Perra83
Såg nu att det kommit till XC modellerna. Där kan det behövas. Snålt med vridmoment.
av ansjo
peterpop skrev:Då var det optimerat! Bra mer drag kan jag intyga!
Då var även min optimerad idag, och jag kan bara hålla med, förbrukningen lär nog stiga nu :P...
av hotshot
Jag går och funderar på att boka tid men velar lite.
Ni som optimerat er XC70 MY13, är det värt pengen? Jag förstår att det är upp till var och en, men är det stor skillnad?
Är det 0-100 eller omkörningsaccelerationen som märks mest?
Idag saknar jag kanske inte direkt ngt 0-80, men sen blir det lite segt.

Med all säkerhet blir det av, men behöver en sista knuff...:)

Förresten, vet ngn om försäkringsbolagen gör skillnad på de extra 52 pollarna eller om premien ligger kvar?
Användarvisningsbild
av Giggs
hotshot skrev: Förresten, vet ngn om försäkringsbolagen gör skillnad på de extra 52 pollarna eller om premien ligger kvar?
Varken försäkring eller premie ska påverkas på något vis av polestar, dock krävs det såklart att du registreringsbesiktar bilen efteråt så allt står rätt till sen.
av ansjo
hotshot skrev:Jag går och funderar på att boka tid men velar lite.
Ni som optimerat er XC70 MY13, är det värt pengen? Jag förstår att det är upp till var och en, men är det stor skillnad?
Är det 0-100 eller omkörningsaccelerationen som märks mest?
Idag saknar jag kanske inte direkt ngt 0-80, men sen blir det lite segt.

Med all säkerhet blir det av, men behöver en sista knuff...:)

Förresten, vet ngn om försäkringsbolagen gör skillnad på de extra 52 pollarna eller om premien ligger kvar?
Definitivt väl satsade pengar, jag lovar :)!
Användarvisningsbild
av paso
Ja då var optimeringen gjord och registreringsbesiktning bokad.
Fick med intyget från Volvo som anger 169 kW, då det är det som skall redovisas vid reg.besiktningen är det märkligt att Volvo och Polestar inte är koordinerade.
Lite rörigt men 15 hkr och 0,2 sekunders skillnad 0-100 km/h är inget världsproblem :-)

PV-n är trångt...monterade en overdrive[…]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Har ni konstaterat att motorn i övrigt ä[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

Här är några bilder https://i.im[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]