Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gooose
Detta har jag sett förr inget vanlig men jag har sett 1 bil med detta
Svänghjulet havererar och spräcker blocket på motorn
Att säkringen/startmotorn gått beror på att man försökt starta när det är stopp i maskineriet så att säga

Har du försäkring så är det ju 1 självrisk för allt tills bilen går igen det är ju följd skador som blivit pga 1 fel

//Gooose
av fredj72
Självrisken är dock 25% av kostanden (intressant nog har IF och volvia olika villkor), så det blir än slant när det kostar 60-65000 att fixa bilen.

Men det spelar ingen roll, för jag tycker inte jag borde behöva betala en enda krona. En "permium"-bil, servad av "vovloproffs" ska inte kunna rasa efter 4 år! Alltså borde Volvo stå i kö med ursäkter, tårtor och verkstadsfixning istället för att gömma sig bakom försäkringsbolag och verkstäder.
Användarvisningsbild
av Strebern
fredj72 skrev:Självrisken är dock 25% av kostanden (intressant nog har IF och volvia olika villkor), så det blir än slant när det kostar 60-65000 att fixa bilen.

Men det spelar ingen roll, för jag tycker inte jag borde behöva betala en enda krona. En "permium"-bil, servad av "vovloproffs" ska inte kunna rasa efter 4 år! Alltså borde Volvo stå i kö med ursäkter, tårtor och verkstadsfixning istället för att gömma sig bakom försäkringsbolag och verkstäder.
Håller med dig, en bil ska klara 4 år utan totalras, har det servats enligt bok ska tillverkarens garantiåtaganden sträcka sig långt tycker jag! :-(O)

Stort tack för snabbt svar Micce1980.... gjor[…]

Ja dina prylar håller gott skick. Hoppas du […]

Hej har löst problemet de va bla den bussning[…]

Har du en extra nyckel skulle jag testa med den f&[…]