Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Secca
Skulle ta min hatkärlek till jobbet imorse som vanligt, kliver in i bilen och ser att det ligger vatten på ovansidan av ratten och på sätet, inga stora mängder skulle tippa på runt en halv deciliter.
Kollade alla lister runt dörrar, fönster, gummiplupparna bak i skuffen men hittar inget som ser knas ut, enda jag skulle kunna tänka mig är från ovansidan av vindrutan, men jag tycker det ser helt ut... Någon som har några andra förslag?

Men nu till det mest störande av allt i denna situation, både för mig och andra, signalhornet har hängt sig så jag åker och tutar hela tiden.
Jag har ryckt säkringen till hornet så för tillfället är den tyst, men inte i villakvarteret kl 05:15 imorse :wink: vad jag undrar är om vattnet som låg på ratten kan ha kortslutit hornet eller om det är nåt annat känt spännande fel, som Volvo "aldrig har hört talas om"?

Fråga 2: Jag har gamla typen av ratt (4-ekrade) kan man själv ta bort tryckplattan till hornet eller måste man ha specialverktyg?
Hittar nämligen inga skruvar på baksidan som det satt på min 02:a.

Offtopic: Börjar tröttna rejält på denna bil, har råkat ut för allt: vatten i torpedväggen, AC-Kompressor haveri, kylvätske läckage, 2 spruckna vindrutor och nu detta, allt på 1 år och 4 månader och 4500 mil, bilen har förövrigt gått 11100 mil.
Användarvisningsbild
av LeifA
Är ganska säker på att det är vindrutan som läcker.När man lägger på lim på rutramen så blir det en skarv mitt ovanför backspegeln.
Jag har limmat många rutor och får man läck så är det där, sen kan det rinna åt endera hållet.Åk tillbaka till de som limmat rutan och be de täta det.
av Secca
LeifA skrev:Är ganska säker på att det är vindrutan som läcker.När man lägger på lim på rutramen så blir det en skarv mitt ovanför backspegeln.
Jag har limmat många rutor och får man läck så är det där, sen kan det rinna åt endera hållet.Åk tillbaka till de som limmat rutan och be de täta det.
Strålande!
Det skall jag göra!

Tack för hjälpen

Sista månaderna också nu med "[…]

@apersson850 , Ja bara man ser till att elmotorn […]

dragkrok avtagbar

Komplettera med vilken årsmodell och modell[…]

V90 läggs ner.

Och bestyckat med alla tillbehör eller en gan[…]