Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Kopplingen är bytt på 940 och bilen känns som NY, den går rent och fint nu. Vill skicka ett extra tack till alla som kom med tips och förslag om vad felet kunde vara, uppskattas..

En liten fråga bara: Efter kopplingsbytet så låter det som att fläktarna är på full rulle fast än jag har stängt av dem, Det är ingen luft som kommer men lite irriterande ljud då den gick tyst innan. Är det kanske motorfläkten eller något liknande? Kan man gå tillbaka till bilverkstaden och kräva att han åtgärdar "problemet"?
Tja!

Efter ett kopplingsbyte får några veckor sedan har kopplingen "lossnat två gånger om.. Första gången så körde jag snabbt i en kurva och ville växla till tvåan men kopplingspedalen gav inget motstånd. Stängde av bilen på direkten och var redo på att dumpa den, väntar 5 minuter och startar bilen igen och kopplingen börjar funka från ingenstans. Fortsätter att köra i några dagar till, jag märker att när jag växlar med växelspaken så vill inte växlarna hoppa i. Kopplingen kändes lös och gav inte ngt motstånd. Puttade iväg bilen till verkstaden som gjort kopplingbytet, Jag fick sitta och stampa/pumpa på kopplingspedalen medans han skruvade någonstans, och det blev lite bättre.

Och sen iförrigårr var jag ute och körde så dog kopplingen igen dvs inget motstånd vid nedtryckning av pedal..
Besökte verkstaden som utfört arbetet och hans sade att jag måste gå närmsta skrot och köpa mig en kopplingscylinder och det är de som är felet..

Har börjat småtröttna, är det verkligen cylindern som är problemet börjar misstänka att han gjort dåligt jobb med kopplingen och det är därför den lossnar..Eller är detta ett vanligt fenomen för volvo 940.. Snälla hjälp.. Vad kan problemet vara?
Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]

Läser ut med en elm-bt android