Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
joel80 skrev:Det är billigare att serva så länge man inte kör mer än 1500 mil per år.. annars får man ju fler servicetillfällen per år..
Både 2,5T och T4 har 1 år/3000 mil
Både 2,5FT och T4F har 1 år/1500 mil
Kör man mindre än 1500 mil/år så blir det reducerad service till 2,5T/T4 motsvarande oljebytet på F/FT.

Men sakläget är detsamma. En T4/F är i alla fasta kostnader lite billigare än 2,5F/T - om det nu kan avgöra valet att lägga lite mer på en nyare.
PH
av silentrack
jag har bestämt mig kommer att satsa på 2.5FT . Pratade med en säljare på rejmes han sa att 2.5 var lite starkare än T4F , och roligare he he
men hur som helst, Vad är skiljer det mellan en R-Design och Momentum är det bara detaljerna ?? och hastighetsmätaren som är blå, plus stolarna som är lite annorlunda !!
Mvh Johan, billen jag har hittat är en momentum svart har gått 3110 mil, och har allt jag söker !!
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V ... ?ca=14&w=3
kom gärna med synpunkter, ska man pruta nått ?? :D
av jpennerb
R-design har även sportchassi med nivåreglering och som oftast större fälgar. Allt detta påverkar komforten negativt och gör ändå inte bilen sportig, bara jobbigt stötig! :)
av silentrack
jpennerb skrev:R-design har även sportchassi med nivåreglering och som oftast större fälgar. Allt detta påverkar komforten negativt och gör ändå inte bilen sportig, bara jobbigt stötig! :)
He he tackar för det :D
Användarvisningsbild
av Variosboy
Annonsen finns inte kvar står det när man trycker på länken. Får man säga grattis, eller hann någon annan före dig?
av silentrack
Variosboy skrev:Annonsen finns inte kvar står det när man trycker på länken. Får man säga grattis, eller hann någon annan före dig?
Tyvärr var ja för seg och missade min chans :shock: så mitt sökande går vidare!!
Användarvisningsbild
av Micce1980
silentrack skrev:är denna nått att satsa på ??
http://bytbil.se/bilar/volvo/v70/5v7kut ... AAlBZFpDAA__!
Verkar vettig. Kolla om den är besiktigad annars kan ju säljaren få den äran. :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Byta kylare?

Gäller en V70 XC 2,4T automat Måste ma[…]

Med andra ord aldrig. Har skrivit flera gå[…]

Idag har den fått laddaren inkopplad igen. S[…]

Jag gjorde det själv på en V60 för[…]