Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

andreas_lofgren skrev:Klart värt 274 kronor på eBay för nya pipor.

Bild

Någon skillnad i diameter med mera?
hur är de fastsatta?
har du någon länk :) ?
De trycks bara fast, de har fjädrar på insidan
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 1157691753
andreas_lofgren skrev:Efter lite mera körning

Gillar mindre och mindre:
Upplands Motor och Bilia - nästan värt separata inlägg men i princip har det gått fel varenda gång de varit inblandade.
Tråkigt att det strular! Det är tyvärr min erfarenhet av Bilia med :( Upplands har jag inte testat.

Pm'a Eccy, jag lämnar inte bilen till någon annan än honom längre. Jobbar på volvoverkstad i stockholm. Byter han märke så gör jag det med ;)
Upplands Motors senaste manöver är nästan imponerande. Jag hade skrapande ljud från bromsarna och bad dem kolla på det i samband med service. Ljudet var inte alarmerande och bromsarna tog hur fint och jämnt som helst. "Byt belägg inom 1000 mil" var allt de sade. Fine tänkte jag och bokade tid hos Mekonomen som ligger närmare hem. Pga semestrar tog det 3 veckor innan jag fick tid.

När Mekonomen sen plockade isär bromsarna var det inga vackra saker de såg:
-Bromsbeläggen var helt utslitna på insidan, alltså det fanns inga belägg kvar. Alls.
-Skivorna var bara att kasta.
-Bromsoken gick inte att rädda heller (detta förstår jag dock inte exakt varför) då kolvarna hamnat utanför normalt läge och inte kunde pressas tillbaka.

10.500 spänn senare fick jag fina bromsar. Hur i &/(%&%(&%) kan man få detta till "Byt inom 1000 mil"?
Lyckligtvis var bilen inom garanti i och med att den var nyköpt så det löste sig. Slarvig bilfirma som inte kollar bromsars skick innan försäljning, då får man betala också. Men hur kan man få detta till "byt inom 1000 mil?" Jag körde max 100 mil mellan så bromsarna slets inte ut under väntetiden. Jag tror inte Upplands Motor tittade på bromsarna överhuvudtaget annat än genom fälgen.
Hoppsan! Ja, det var minsann inget att skoja om.
Är du villig att nämna vilken av Upplands Motor-hallarna du var på?

För mig var det tvärtom egentligen. Besiktigade bilen och gubben säger att bromsarna fram är slut och bör bytas snarast. Ett par veckor senare hade jag tid för årsservice hos just Upplands Motor (Akalla) varpå min PST visar att klossarna runt om är slut, men bakbromsarna var mest akut, fram var inte riktigt lika farliga. Snark på den.
Jag har inga problem att hänga ut firmor som inte gör sitt jobb. Det var anläggningen i Hammarby.
Precis vad jag hoppades på. Kan alltid vara bra att veta speciellt för mig själv då jag numera bor längre ifrån Akalla än innan. Lutar åt att jag håller mig till norrort ändå med andra ord.

Allt gick på garantin alltså, skönt det iallafall!
Fanken va träligt :o Och så ny bil osse så du måste ha stämplarna :evil: Finns det nån Bra volvo verkstad i sthlm ifall man skulle få problem där nån gång? :)
Kan bara instämma med tidigare talare. Upplandsmotor Akalla har fått min sista krona, det är en sak som är bäver!

Efter att man köpt ny (NY) bil och får på sommarsulorna och ser att 3/4 har mer eller mindre synliga repor samt en av den är kantstött, blir man rätt less. Att man sedan efter påpekande får till svar att "De är så pass små att man får räkna med det, går ej att garantera repfria fälgar" fick i alla fall mitt blodtryck att gå i taket. Detta är bara en liten detalj avmina sköna erfarenheter från dem. Det måste hänt nått dramatiskt där borta. 2008 började jag med dem och då var de klockrent, trevliga, verkade veta vad de pratade om samt var framför allt rädda om sina kunder. Idag är det tvärt om. Känns som ett garantiärende prioriteras längst ner på listan. Bäst är om de inte gör nått utan bara skriver "Kontroll skett, inget fel hittats. Påtalat detta för kund". När jag sedan sätter mig i bilen på väg hem så är ju felet där, uppenbart! frågan är om deras strategi går ut på att 1: trötta ut kund så man till slut vänjer sig med missljudet elelr 2: vill suga ut så mycket pengar som möjligt av VOLVO. De får ju betalt för varje tillfälle. Låter kanske långsökt, men när det upprepar sig gång på gång på gång börjar jag fan undra.

Senaste stjärnan på UM ljög mig även rakt i örat för att till sist försäga sig. Först var det en "egenskap" men sen kröp det fram att de inte hade "Ventilen" jag behövde hemma utan fick då boka en ny tid (garantiärende - Backventil till bakrutetorkaren). Detta trots att jag 3 veckor innan bokad tid var ute och visade upp felet.

Frågan är om man haft otur med PST eller om det är företagets filosofi....
Testade halvt på test att lägga ut bilen på Blocket. En väldigt trevlig ung man kom och köpte den utan att pruta en krona.
Ibland går det nästan för lätt.

V60 är en positiv överraskning och jag har nog inte ägt min sista. Första gången jag känner att Volvo på riktigt har en kördynamik som ligger i nivå med de bästa tyskarna. Och då är jag ändå BMW fantast. Bilen fick dock gå för att saknaden efter automat blev för stort samt att bagageutrymmet är för litet då jag framöver kommer behöva lasta in 2st barnvagnar. Nästa V60 blir nog när barnvagnsbehovet har lagt sig och T6 AWD/D5 AWD kommit ner till rätt pengar 8)

Slänger in en fråga och hoppas att den[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]