Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Peter71
Lät verkstaden "orginalmontera" 3 bigknick(100 W) på min v70 vid leverans.
Har tänkt byta ut dessa 3 mot 3 st ipf(170 W styck).
Nu till frågan....hur mycket tål reläna som verkstan monterade in?
Var sitter dom?
av Frigge
Relät eller reläerna sitter vanligtvis framför luftburken på vä sid.
Hur mycket dom tål beror på vilken sats som är monterade.
Rädet är endå att byta till 3 st reläer som tål den belastningen du kommer använda. Risk finns annars att reläna brinner ihop o helljuset lyser hela tiden :cry:
Användarvisningsbild
av falcon
Hej
Har för mig att orginal relät klarar ca 300w
Användarvisningsbild
av henka35
Köp istället H3 xenonkit till dina BigKnickare. Det blir garanterat mycket bättre än vad IPF:arna kan leverera. Till ett lägre pris... Du får tag på 3 xenonkit föt ca 3000 kr. Dessutom behöver du inte byta relät.

/Henrik
av perjak
henka35 skrev:Köp istället H3 xenonkit till dina BigKnickare. Det blir garanterat mycket bättre än vad IPF:arna kan leverera. Till ett lägre pris... Du får tag på 3 xenonkit föt ca 3000 kr. Dessutom behöver du inte byta relät.

/Henrik
Har du nått tips på handlare/märke? Jag hittar bara tvålamporskit.
Användarvisningsbild
av A80TD
henka35 skrev:Köp istället H3 xenonkit till dina BigKnickare. Det blir garanterat mycket bättre än vad IPF:arna kan leverera. Till ett lägre pris... Du får tag på 3 xenonkit föt ca 3000 kr. Dessutom behöver du inte byta relät.

/Henrik
Var hittar man så billiga xenonkit?
Jag köpte 3 blåa Bigknick till Audin, 2 bred och 1 lång ljusbild, men jag fick inte fingrarna ur och monterade dem. Kanske man skulle plocka fram dem och sätta i xenon. Blir det stor skillnad? Har aldrig prova åka med xenonextraljus.
Användarvisningsbild
av henka35
Köp ett H3 kit för 2000 kr samt ett för MC H3 för 1095 Kr.
Kolla på tex. http://www.xenonkungen.se

/Henrik
Användarvisningsbild
av henka35
Jag har xenon på helljuset. Kan säga att det lyser som ungefär 3 vanliga 100w BigKnick. Så jag har plockat bort extraljusen 8)

/Henrik
av Dykaren
henka35 skrev:Jag har xenon på helljuset. Kan säga att det lyser som ungefär 3 vanliga 100w BigKnick. Så jag har plockat bort extraljusen 8)

/Henrik
Ok, lyser det så jäkla bra? :lol: Nu vart man ju sugen!! Jag har Xenon på min bil men det är ju bara på halvljuset.
Användarvisningsbild
av koneo
Det kan aldrig bli för mycket ljus, har Xenon på helljuset + 3 feta Hella och det lyser bra..

Bild

:idea: :idea: :idea:
Service Subaru XV

Nu när Renaulten äntligen är fä[…]

Ljudanläggning C70 2012

Hej på er. Liten fråga gällande l[…]

Farthållare 945

Den drivs av vakuum. Dock inte från motorn, […]

Problemet är på en v70 d3 2012. P broms[…]