Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Dvs en bygel mellan 30 och 15 + har inget schema i telefonen men det borde bli samma effekt som jag tänkt göra med lösa kablar till dom 3 stiften på boxens + ingångar. Kan tänka knasigt men vi får se ikväll. Återkommer med status. Tack så länge

/Stefan
*pettson* skrev:Eftersom startmotorn var kollad så.
Hur många volt hade du på +30 starten medans den var belastad? Och vilka jordpunkter provade du?
har 11.2 volt på +30 när jag drar den på starten.

har även plockat bort boxen och mätt på A12.A26.A27 undertiden startmotorn jobbar och jag har samma spänning då 11.2

men jag ser att den dippar ner mer precis vid första startmotor varvet. räcker det med att den dippar en snabb gång för att boxen ska stänga vissa funktioner under hela det start försöket eller ska boxen öppna funktionerna så fort jag har över 10.5 v ?
provade en sak till för att utersluta startmotorn

kopplade startmotorn på ett helt eget batteri. Dvs + och - samt tillslag. samt tändning på med bilens batteri, har då 12.2 volt på bilen batteri.

Blir snart tokig på detta fel. någon mer som har nåt att tipsa om ?

/Stefan
Avslutade natten med att plocka ner startmotorn och smörja upp den med mos fett. Bytte även batteri till ett ny laddat. Det blir bättre men inte bra. Ska ta och riva ner den andra startmotorn som jag ha ligger och smörja den.

Bytte även startpuck för att testa det med.

Har så förbannat svårt att se samband mellan växellådsbyte och att startmotorerna ska börja jävlas. Känns ändå som det är något spänningsfall i elen. Så sita testet nu får bli startmotor nr 3 och ny smörjd. Efter det river jag ur elen och kollar över allt.

/Stefan

Givaren sitter fastskruvad på kontaktrullen.[…]

Airbag

Hur åtgärdar man det?

Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]