Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Dykaren skrev:
CarMan skrev:
Dykaren skrev:Jahopp Carman jag väntar fortfarande på ett svar från dig, jag menar ALLA importbilar MÅSTE ju bara vara skruvade eller hur var det? Skämt åsido Carman. Jag har iaf en importbil med ärliga mil på :)
ag försöker alltid vara tydlig i mina utryck (även om jag inte kanstava)
jag skriver tilexempel aldrgi ALLA om jag inte menar presis alla.

det är därför jag blir arg när andra skriver alla o menar många eller har förikomit.

jag har ingenstans skrivit att ALLA importare har skruvade mätare :!:
Ojojoj här var man griniga :lol: Varje gång det diksuteras importerade bilar så börjar du snacka skruvade mätare det var bara det jag menade.
det är för att jag sett en hel del skräck exempel. det är inte så specielt roligt att ringa till en kund o fråga om han vill at vi ska byta kamrem på hans bil, för säkerhets skull. Då man har märkt att den är skruvad.
av Frigge
Dykaren skrev:Jahopp Carman jag väntar fortfarande på ett svar från dig, jag menar ALLA importbilar MÅSTE ju bara vara skruvade eller hur var det? Skämt åsido Carman. Jag har iaf en importbil med ärliga mil på :)

Hoppas du förstår att du inte fick informationen för att köra den i ögat på Carman :roll:
CarMan o jag har precis samma åsikt vad gäller Importerade bilar.
Tyvärr visar vår erfarenhet att Importerade bilar oftast är manipulerade för att företagen som specialicerat sig på att sälja dom ska tjäna pengar, det finns i grund o botten ingen ekonomi i att Importera Volvo då dom inte är billigare någon annanstans OM man inte manipulerar dom förstås.
Vi ser så enormt mycket skit ute på marknaden så ni anar inte. Anledningen till att vi har den uppfattningen om dessa bilar är ju att vi lider med dessa stackare som gått på bluffen dom utsatts för. Det ÄR INTE kul att behöva tala om för någon att din bil har gått ca 20000 mil mer än vad mätaren säger. Motorhaverier, turboras, lådras osv är väldigt vanliga på just Importerade bilar, kanske beror det på att dessa får gå hårdare på tex Autobahn. Våra landsvägsbilar kanske ligger på ett snitt på 3000Rpm i motorvägsfart medans en Tysk bil ligger på 5000-5500 rpm, det blir en viss skillnad i slitage på det mesta då.
av S60AWD2.5T
Jag tror:

Import. Skruvade mätare förekommer frekvent.

Svensksålt. Mycket ovanligt pga närhet till serviceverstad och kontroll.

Svensk Volvohandlare. Chansen att vinna på högvins på Lotto är nog större än att t.ex. Bilia skulle skruva för att lura någon.

Detta innebär såklart att det tryggaste köpet sker hos märkeshandlare dock inte alltid det billigaste. Själv köpte jag privat men hade en vecka på mig att kolla ALLT.
Serviceverkstad Volvia tidigare ägare. Kände mig ganska trygg.

Jag har även besökt t.ex. Langhorn (ni vet var eller?) och där känns det alltid väldigt osäkert :-)
av Dykaren
Frigge skrev:

Hoppas du förstår att du inte fick informationen för att köra den i ögat på Carman :roll:
CarMan o jag har precis samma åsikt vad gäller Importerade bilar.
Tyvärr visar vår erfarenhet att Importerade bilar oftast är manipulerade för att företagen som specialicerat sig på att sälja dom ska tjäna pengar, det finns i grund o botten ingen ekonomi i att Importera Volvo då dom inte är billigare någon annanstans OM man inte manipulerar dom förstås.
Vi ser så enormt mycket skit ute på marknaden så ni anar inte. Anledningen till att vi har den uppfattningen om dessa bilar är ju att vi lider med dessa stackare som gått på bluffen dom utsatts för. Det ÄR INTE kul att behöva tala om för någon att din bil har gått ca 20000 mil mer än vad mätaren säger. Motorhaverier, turboras, lådras osv är väldigt vanliga på just Importerade bilar, kanske beror det på att dessa får gå hårdare på tex Autobahn. Våra landsvägsbilar kanske ligger på ett snitt på 3000Rpm i motorvägsfart medans en Tysk bil ligger på 5000-5500 rpm, det blir en viss skillnad i slitage på det mesta då.
Nej nej för fasen, sorry som bara den om ni tror att det var av den anledningen. Jag bara skrev det som ett litet skämt, ni vet en liten pik att det faktiskt finns bra importerade bilar men att det är bra att veta vad man gör om man ska handla en. Jag är väl medveten om hur det ser ut på importmarknaden men i mitt fall så visste jag ju vad jag handlade.

Åtminstone på tidigare årg&arin[…]

Byta stereo...

Hej, har en s40 2004, med orginal cd samt kassett[…]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat lä[…]

Varför slå i en så svindyr olja[…]