Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Droopy
Erico skrev:
Droopy skrev:Dessutom har jag aldrig sett en V70 av den årsmodellen rosta där, borde nästan som ovan skrev, täckas av garanti.
Mycket vanligt med rost/bubblor på vänster bakdörr på V70N. Läs tråden jag länkade.
Det var ju dit jag ville komma, rostar det där så borde det täckas av garanti, en V70N av den årsmodellen torde vara helt rostfri, om den nu inte är helt vanskött.
av Droopy
Multi skrev:
Danne855 skrev:Vad menar du med tog på sig ansvaret? Nekar dom till att ha gjort det alls eller menar dom att dom inte vill ha med det att göra personligen utan tycker du ska leta rätt på nån annan?
Det är som jag skrev. Varken verkstaden eller säljaren ville inte ta ansvaret.
Till och börja med då jag kom tillbaka med bilen för att visa bilen för verkstadschefen som svarade "Jag har inte med din bil och göra utan det får du ta med säljaren". Då gick jag till försäljaren men då svarade han "Jag vet inte vad dem gjort för jag säljer bara bilar" Det är EXAKT dessa ord som kom från deras munnar. Säljaren sa iofs att jag skulle återkomma igen efter 3 veckor när han haft semester ?:-/ ...

Det är säljaren du ska ta det med i första hand. Nekar han i sten är det ju bara att gå på hans chef och förklara saken. Är de normalt funtade lyssnar de på dig, annars får du ta till stora släggan.
Volvo car UX

Bättre info om nya UX https://www.volvocars.[…]

Köpte LED skyltbelysning till barnbarnets Peu[…]

Utrustningslista: — Multimediasystem MM21 T[…]

OTA 4.xx

Jag fick bilen den 2 juli då den hade versi[…]