Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Multi
Hej!

Jag undrar om någon varit med om samma sak som jag...Jag köpte min Volvo V70 på en bilfirma(för en gångs skull) för att slippa hålla på med meckandet själv osv. Bilen hade en lite rostfläck på bakre dörrbåge som knappt syntes utifrån men säljaren lovade fixa till. Klappat och klart så slipper jag laga rosten själv.
Jag har lämnat in bilen en torsdag morgon innan kl. 07.00 och jag kunde hämta den efter jobbet. Arbetsdagen tog slut som andra dagar och jag ringde säljaren men han sa att den inte var klar utan jag skulle hämta bilen dagen därpå. Visst, tänkte jag inga problem för jag fick en lånebil.
Dagen efter ringde jag efter jobbet och då var bilen klart! Åkte bilhandlaren med ett leende på läpparna för dem hade fixat rosten! Kom dit gick direkt in till disken där jag lämnade nycklarna utan att titta på bilen innan. Fick min Volvonyckel och gick ut för att inspektera arbetet. Det arbetet som dem utförde på 2 arbetsdagar kunde jag lätt gjort på 30 minuter. Resultatet hade min pojk som är 12 kunde gjort lika fint som bilfirman.
Vet inte hur man bifogar bilder direkt men kolla på http://www.ladda-upp.se/galleri/fyllet/v70.
Hur kan man gå tillväga nu...? Hade jag vetat att resultaten skulle bli så här hade jag inte lämnat in den.
Användarvisningsbild
av Danne855
Ja det ser ju ut som dom målat över rosten med en pensel bara så snyggt var det ju inte och inte accepterbart heller.

Börja med att gå tillbaka och berätta läget, kan ju bli så enkelt att dom åtar sig att fixa till det seriöst.

Annars är det väll ARN man ska vända sig till tror jag.
av Emilh
Multi skrev:Hej!

Jag undrar om någon varit med om samma sak som jag...Jag köpte min Volvo V70 på en bilfirma(för en gångs skull) för att slippa hålla på med meckandet själv osv. Bilen hade en lite rostfläck på bakre dörrbåge som knappt syntes utifrån men säljaren lovade fixa till. Klappat och klart så slipper jag laga rosten själv.
Jag har lämnat in bilen en torsdag morgon innan kl. 07.00 och jag kunde hämta den efter jobbet. Arbetsdagen tog slut som andra dagar och jag ringde säljaren men han sa att den inte var klar utan jag skulle hämta bilen dagen därpå. Visst, tänkte jag inga problem för jag fick en lånebil.
Dagen efter ringde jag efter jobbet och då var bilen klart! Åkte bilhandlaren med ett leende på läpparna för dem hade fixat rosten! Kom dit gick direkt in till disken där jag lämnade nycklarna utan att titta på bilen innan. Fick min Volvonyckel och gick ut för att inspektera arbetet. Det arbetet som dem utförde på 2 arbetsdagar kunde jag lätt gjort på 30 minuter. Resultatet hade min pojk som är 12 kunde gjort lika fint som bilfirman.
Vet inte hur man bifogar bilder direkt men kolla på http://www.ladda-upp.se/galleri/fyllet/v70.
Hur kan man gå tillväga nu...? Hade jag vetat att resultaten skulle bli så här hade jag inte lämnat in den.
Det där är inte en seriös rostlagning, det är att lacka om del av dörren, eller hela om det behövs. Det där är ju målat med extralack man har för att fylla i stenskott. Oseriöst. Ge dem chans att rätta till problemet eller ARN.
av Droopy
Vilka amatörer, de hade kunnat ta bort dörrbågen och lackat den löst, hade tagit en förmiddag, det där har de ju kluddat med ett lackstift på.

Dessutom har jag aldrig sett en V70 av den årsmodellen rosta där, borde nästan som ovan skrev, täckas av garanti.
Användarvisningsbild
av Erico
Droopy skrev:Dessutom har jag aldrig sett en V70 av den årsmodellen rosta där, borde nästan som ovan skrev, täckas av garanti.
Mycket vanligt med rost/bubblor på vänster bakdörr på V70N. Läs tråden jag länkade.
av Multi
Tackar för svaren! Fin länk där Erico!
Ska kontakta Volvo imorgon men nu har den andre bilfirman klabbat så vette katten om Volvo lagar det:).
Jag har varit hos bilhandlarn men det var ingen som tog på sig ansvaret varken killen som satt bakom disken till verkstaden eller försäljaren....!
Användarvisningsbild
av Danne855
Vad menar du med tog på sig ansvaret? Nekar dom till att ha gjort det alls eller menar dom att dom inte vill ha med det att göra personligen utan tycker du ska leta rätt på nån annan?
av Multi
Danne855 skrev:Vad menar du med tog på sig ansvaret? Nekar dom till att ha gjort det alls eller menar dom att dom inte vill ha med det att göra personligen utan tycker du ska leta rätt på nån annan?
Det är som jag skrev. Varken verkstaden eller säljaren ville inte ta ansvaret.
Till och börja med då jag kom tillbaka med bilen för att visa bilen för verkstadschefen som svarade "Jag har inte med din bil och göra utan det får du ta med säljaren". Då gick jag till försäljaren men då svarade han "Jag vet inte vad dem gjort för jag säljer bara bilar" Det är EXAKT dessa ord som kom från deras munnar. Säljaren sa iofs att jag skulle återkomma igen efter 3 veckor när han haft semester ?:-/ ...
Volvo car UX

Bättre info om nya UX https://www.volvocars.[…]

Köpte LED skyltbelysning till barnbarnets Peu[…]

Utrustningslista: — Multimediasystem MM21 T[…]

OTA 4.xx

Jag fick bilen den 2 juli då den hade versi[…]