Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av OrsonGbg
Något speciellt man ska tänka på? Jag har bytt på en 240 för några år sedan, fixar jag att byta på en S60 då :oops:

Dock ska bilen in på service inom de närmsta veckorna, kanske bäst att låta bilia byta beläggen så det blir riktigt? Har redan köpt belägg, originalbelägg givetvis.
Användarvisningsbild
av greeeken
OrsonGbg skrev:Något speciellt man ska tänka på? Jag har bytt på en 240 för några år sedan, fixar jag att byta på en S60 då :oops:

Dock ska bilen in på service inom de närmsta veckorna, kanske bäst att låta bilia byta beläggen så det blir riktigt? Har redan köpt belägg, originalbelägg givetvis.
Och vad är orginalbelägg? Märke?
JA de klart du klarar av att byta själv.
Användarvisningsbild
av CarMan
greeeken skrev:
OrsonGbg skrev:Något speciellt man ska tänka på? Jag har bytt på en 240 för några år sedan, fixar jag att byta på en S60 då :oops:

Är du så där dum? eller försöker du vara lustig?

Orginal belägg är dom beläggen du köper hoss en volvohandlare som kommer i en blåkartång med texten VOLVO i vita bokstäver.

det är inte svårt att byta bromsbelägg, men det krävs att du har en 7mm insexnyckel, vilket mång standard sattser saknar.
av OrsonGbg
Ok jag vete sjutton om jag har en sån i garaget. Lika bra att låta Bilia fixa det, tack för ett bra svar Carman :D
Användarvisningsbild
av greeeken
CarMan skrev:
greeeken skrev:

Orginal belägg är dom beläggen du köper hoss en volvohandlare som kommer i en blåkartång med texten VOLVO i vita bokstäver.

det är inte svårt att byta bromsbelägg, men det krävs att du har en 7mm insexnyckel, vilket mång standard sattser saknar.
Du är trög ibland, vet du om det.
JAg undra vad det är för märke på prylarna.
Skiter i om dom kommer i en blå eller råsa kartong mend texten volvo
DE INTE VOLVO SOM TILLVERKAR DOM.
av OrsonGbg
Förresten Carman, du som är mekaniker. Vad tror du det kostar mellan tumme och pekfinger att låta bilia montera beläggen i samband med servicen?
av Hellrider
greeeken skrev:
CarMan skrev:
greeeken skrev: Och vad är orginalbelägg? Märke?

Du är trög ibland, vet du om det.
JAg undra vad det är för märke på prylarna.
Skiter i om dom kommer i en blå eller råsa kartong mend texten volvo
DE INTE VOLVO SOM TILLVERKAR DOM.
e du packad eller? va spelar det för roll va det är för märke på dom?han sa ju bara att han köpt orginal!å det är ju det som sitter på bilen från fabr.spelar roll om det är ate el girling å vad mer det nu heter
av S60AWD2.5T
Jag tror Volvo är ganska billiga på att byta men själv är det ju gratis.
Det är inte speciellt svårt men det får ju iNTE bli fel.

Greeken
CarMan
Hellrider

Vilken triss, alltid full fart i trådarna.
Vet ju vilken kille jag håller på.
Användarvisningsbild
av CarMan
OrsonGbg skrev:Förresten Carman, du som är mekaniker. Vad tror du det kostar mellan tumme och pekfinger att låta bilia montera beläggen i samband med servicen?
priser på delar är det inte så stor skilnad på mellan verkstäderna, men arbetskostnaden kan skilja massor.

jag brukar mämta ut drejorna o byta, kollar sällan vad totala jobbet kostar kunden
Användarvisningsbild
av #27
Det är cirka en halvtimes jobb så här jag bor 500kr (utan delar) mellan tummen och pekfingret.
HVO 100

Effektiv förbränning vet jag inte men de[…]

Det som är kvar o byta nu innan byte av styrv[…]

Fortsättning på min gamla tråd me[…]

Få fart på styrservon

Funkade inte