Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Elmeholt
perhall skrev:Trodde att de i dessa besparingstider undvek att dra kablar som 99,8% av bilägarna aldrig kommer att använda, men där hade jag fel...blir ju ganska mkt om man ska dra kablar till dimljus, PDC, navi etc. för eventuell eftermontering./PH
Men blir kanske billigare med ett fåtal kabelmatte-modeller trots det. Kostar en jäkla massa att ha folk som gör olika mattor oxå :)
av perhall
Jag tänkte nog att det ändå finns ett system för att förse bilar på bandet med de miljontals olika kombinationerna... och då borde kabelstammar kunna vara med där. Men bra för dig om det finns monterat! Det är ju lite skillnad med att dra sånt som är mycket mer sannolikt att någon monterar (eftermontering av dragkrok är nog vanligare än PDC fram, dimljus, aktiv farthållare eller GPS...)./PH
av chrillo74
Hej på er hur gick det med dimljusen blev det några?
Och vad tar volvo för att lägga in mjukvara för att få dimljusen att lysa och jag antar att knappen till dimljusen inte är direkt gratis eller?
Jag har också funderingar på att montera dimljus på min 09a och det bara för att det är snyggt.
av Elmeholt
chrillo74 skrev:Hej på er hur gick det med dimljusen blev det några?
Och vad tar volvo för att lägga in mjukvara för att få dimljusen att lysa och jag antar att knappen till dimljusen inte är direkt gratis eller?
Jag har också funderingar på att montera dimljus på min 09a och det bara för att det är snyggt.
Har inte monterat än då annat kommit emellan. Men enligt volvocars, http://accessories.volvocars.com/Access ... (08-)_2009 så är det inte bara en knapp, utan hela "klumpen" med knappar och ljusvred. Med tanke på andra priser, så gissar jag att den här klumpen kostar uppåt 1500:-.
Programmeringen kan inte kosta mer än ett par hundra kan jag tycka, är bara några minuters jobb.
av HaagXx
Jag köpte min för 500kr på volvo. Jag hittade först en på skroten som gick sönder. Jag har för mig att mjukvaran för att få dimljusen att lysa kostade 150kr.

Stort tack för snabbt svar Micce1980.... gjor[…]

Ja dina prylar håller gott skick. Hoppas du […]

Hej har löst problemet de va bla den bussning[…]

Har du en extra nyckel skulle jag testa med den f&[…]