Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dykaren
Frigge skrev:
Dykaren skrev:Just det, fronten är inte nylackad tyvärr (huven är faktiskt lite repig) och vinylglans är det väl i alla begagnade bilar hos handlare. Det luktar faktiskt fortfarande NYTT i bilen och då snackar vi inte lukten av Ahmeds Kennnel&Kebab&Importbilar :)

Vad har du för vin nr på bilen ?
Kan kolla upp den om du vill ??
Jag har PM:at dig identitetsnumret :lol:
av Dykaren
henka35 skrev:
Jag har en D5:a importerad och den har gått 16000mil men den är MYCKET fräschare invändigt än på dom bilderna du visar. Det enda som är något slitet men dock inte skitigt och solkigt är växelspaken samt kopplingspedalen. Min bil kommer från Volvo i Tyskland och jag har full dokumentation samt fulla garantier på milen. Så som sagt jag tycker att den bilen i annonsen ser ut att ha mer mil än vad som uppges.
Jag har provat en v70 2.4T -02 med en ägare i norrbotten som hade gått 4000 mil och som såg värre ut än denna D5:a. Det beror helt på vem som har haft bilen.

/Henrik
Ja det är sant, det finns människor som har en förmåga att få allt att se ut som skit på ingen tid alls.
av Frigge
Dykaren skrev:
Frigge skrev:
Dykaren skrev:Just det, fronten är inte nylackad tyvärr (huven är faktiskt lite repig) och vinylglans är det väl i alla begagnade bilar hos handlare. Det luktar faktiskt fortfarande NYTT i bilen och då snackar vi inte lukten av Ahmeds Kennnel&Kebab&Importbilar :)

Vad har du för vin nr på bilen ?
Kan kolla upp den om du vill ??
Jag har PM:at dig identitetsnumret :lol:

O svaret har du fått nu
av Dykaren
Till att börja med så vill jag tacka dig Frigge för hjälpen, verkligen kanonsnällt!!

Och nu till milen..............tadadadadatadadada (trumvirvel) ja Carman vad tror du? Och såhär ser det ut:

Detta fick jag fram på din bil

06-07-18 145217 km
05-08-31 104144 km
05-04-28 89867 km
04-08-26 69737 km
03-11-21 47666 km

Senaste uppgraderingen 05-08-31 (Kan tyvärr inte se vilken som gjordes)

Och kollar man i min servicebok så stämmer miltalen exakt med dom som finns lagrade i Volvos system som Frigge hjälpte mig att ta fram!!
av Dykaren
Jahopp Carman jag väntar fortfarande på ett svar från dig, jag menar ALLA importbilar MÅSTE ju bara vara skruvade eller hur var det? Skämt åsido Carman. Jag har iaf en importbil med ärliga mil på :)
Användarvisningsbild
av CarMan
varför ska jag komentera? Jag har ju redan svarat högre upp!

här har du ett sitat från vad jag skrev tidigare. vad i detta citat är det du inte förstår?

det står blandannat att slitna pedaler ofta är ett täcken på att bilen gått långt, inte att det alltid är så.
jag skriver ochså att det är sällan jag ser bilar med utslitna pedalgummin, inte att jag hadrig har sett det.
jag avslutar med att jag inte kan utalamig om just din bil, då jag inte sett den!
CarMan skrev:jag skriver tydligen på ett sätt som du inte gillar, tyver kan jag inte göra nått åt det.
jag hänger här & skriver som jag gör för att jag tycker det är roligt/trevligt & avslapnande, kan också vara avreagerande ibland.

men vist kunde jag skrivit att just pedal bummin + utsliten bolvmatta vid gaspedalen, sliten ratt & växelspak ofta talar om hur långt bilen igentligen gått, så det är ett bra ställe att börja kolla, när man tittar på bil, oavsett varifrån den kommer.

--------------------
16000 mil är inte så mycke, det är ofta bilar med dom milena paserar "min" verksta, men det är sällan jag ser en bil med utslitna pedalgunnin....

------------------
jag har ingen aning om hur långt din bil gått, & det är inte omöjligt att förra ägaren har haft sådana skor & sådant körsett att han "påförtid" slitit ut dessa saker.
Men jag tycker personligen inte att ordet fräck bil pasar ihopp med utsliten växelspaksknopp & utslitet pedalgummi, men jag har nog fel som i många andra inlägg. 8nej nu skrev jag ju så där igen.)

i inlägget under skrev jag en följande, så jag tror nog att du redan har förstått vad jag skrev o då fins det ju ingen anledning till att komentera!
en komentar från mig på ritt inlägg, hjälper ju inte trådskaparen.
Användarvisningsbild
av CarMan
Dykaren skrev:Jahopp Carman jag väntar fortfarande på ett svar från dig, jag menar ALLA importbilar MÅSTE ju bara vara skruvade eller hur var det? Skämt åsido Carman. Jag har iaf en importbil med ärliga mil på :)
ag försöker alltid vara tydlig i mina utryck (även om jag inte kanstava)
jag skriver tilexempel aldrgi ALLA om jag inte menar presis alla.

det är därför jag blir arg när andra skriver alla o menar många eller har förikomit.

jag har ingenstans skrivit att ALLA importare har skruvade mätare :!:
av Dykaren
CarMan skrev:
Dykaren skrev:Jahopp Carman jag väntar fortfarande på ett svar från dig, jag menar ALLA importbilar MÅSTE ju bara vara skruvade eller hur var det? Skämt åsido Carman. Jag har iaf en importbil med ärliga mil på :)
ag försöker alltid vara tydlig i mina utryck (även om jag inte kanstava)
jag skriver tilexempel aldrgi ALLA om jag inte menar presis alla.

det är därför jag blir arg när andra skriver alla o menar många eller har förikomit.

jag har ingenstans skrivit att ALLA importare har skruvade mätare :!:
Ojojoj här var man griniga :lol: Varje gång det diksuteras importerade bilar så börjar du snacka skruvade mätare det var bara det jag menade.
Användarvisningsbild
av henka35
Det man kan fråga sig och fundera över är om det är så lätt att backa mätaren på P2:orna. Hur många "svensk sålda" bilar har fel mätarställning? Eftersom en volvohandlare kan ju enklet till exempel stämpla upp en servicebok som inte är komplett. Så att den ser välservad och med "nya" mil på mätaren....

Eller vad tror ni???
Självklart kan man ju kolla upp bilen mot VCC ang. garantirep mm. Men om den är kanske några år äldre, dvs. 4-5 år. Då lär det ju inte finnas så färsk information hos VCC eller?

/Henrik

Jo men jag fattar inte riktigt. Du petar i en s[…]

Tackar, får kolla även det!

Katalysator...

Misstänker det.... Men... Nu va ju fläns[…]

Tvättade bilen till en bekant, fin färg […]