Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Cox skrev:Aj fan, hoppas du är ok och enbart bilen som fick skador !
Den andre föraren (golf) fick åka abulans men jag kunde inte se att det var några större fel på henne mest chock och möjligen ont typ överallt gjorde vad jag kunnde för att hjälpa till var ute ur min bil innad den andres bil hade stannat.
Skämms som en hund :oops: Haft körkort sedan 1977 och bara smällt en blinkers på alla år.
av Cox
Sånt som händer, huvudsaken är att det enbart vart plåtskador, enklare att fixa än om man själv och andra inblandade skadas.
Har försökt svara på dina meddelanden men dom står och stampar i utkorgen och verkar inte gå iväg....

//Cox
Användarvisningsbild
av joel80
Huga.. skönt att det inte verkar blivit värre med er än vad det blev. Sjukt snabbt det händer när det väl smäller.. har krockat i ca 50km/h och det känns.. och bilen vars krockzoner tog det värsta blev bara skrot.

Tur att du inte skadade dig trots bälteslösheten.. löste nån krockkudde ut?
av oldtimersmc
joel80 skrev:Huga.. skönt att det inte verkar blivit värre med er än vad det blev. Sjukt snabbt det händer när det väl smäller.. har krockat i ca 50km/h och det känns.. och bilen vars krockzoner tog det värsta blev bara skrot.

Tur att du inte skadade dig trots bälteslösheten.. löste nån krockkudde ut?
Krockgardinen räddade mig + kudden i stolen jag körde inte så fort 10kmh men den andra låg i ca 70 och det djävliga var att det var en import golf så det fanns inte några lysen, men det var oaktat detta mitt fel för jag hade väjnings plikt. Så det är bara att skämmas och vara glad över att man åker Volvo V70II
Användarvisningsbild
av joel80
Inga lysen på bilar är ett gissel.. nu kan det inte förklara all din skuld för väjningsplikten är ju stark, men nog är det lättare att missa en bil som kör utan, även på dagtid!

Säger polisen/försäkringsbolagen nått om det? Alltså skrev du med det i skaderapporten eller så?
joel80 skrev:Inga lysen på bilar är ett gissel.. nu kan det inte förklara all din skuld för väjningsplikten är ju stark, men nog är det lättare att missa en bil som kör utan, även på dagtid!

Säger polisen/försäkringsbolagen nått om det? Alltså skrev du med det i skaderapporten eller så?
Sa inget till polisen, blir inte bättre om hon också får böter (jag fick betala 2 loppor) och samma är det med försäkringsbolaget det ändrar inte skuldfrågan (dessutom svårt att bevisa i efterhand).
Bara att vara lite mer uppmärksam i fortsättningen och ta sitt straff som en man :oops:

Sista månaderna också nu med "[…]

@apersson850 , Ja bara man ser till att elmotorn […]

dragkrok avtagbar

Komplettera med vilken årsmodell och modell[…]

V90 läggs ner.

Och bestyckat med alla tillbehör eller en gan[…]