- fre 16 aug 2013, 20:38
Nu har jag inte kört 160 men på motorväg utan många bilar så sätter jag ner avståndet till det minsta, då fungerar det väldigt bra (bilen saktar in lite lagom tills framförvarande har flyttat på sig, man hinner aldrig ner på det bilen betraktar som "rätt" avstånd). Skall man ligga i kö en längre bit så brukar jag dra ner den ett par snäpp.
agb007 skrev:Hmm, har skyltavläsning (V60 My14) men inte säger den till om man kör för fort? Man har ju en fartbegränsare, men utan den på säger den inget om man kör för fort, eller?andreas_lofgren skrev:Ja. Med konstant blinkande skylt om du kör mer än 5km/h för fort. Känns sisådär lockande.Där känns det som att du har fel 5 eller 10 sekunder blinkar den inte mer
För övrigt så tycker jag den adaptiva cruisen är en fantastiskt trevlig när man är ute o kör långt.
Det enda som är lite synd att i 160-170 km/h hamnar man så långt bakom så att framförvarande inte förstår att han ska flytta sig ...
Nu har jag inte kört 160 men på motorväg utan många bilar så sätter jag ner avståndet till det minsta, då fungerar det väldigt bra (bilen saktar in lite lagom tills framförvarande har flyttat på sig, man hinner aldrig ner på det bilen betraktar som "rätt" avstånd). Skall man ligga i kö en längre bit så brukar jag dra ner den ett par snäpp.
V60 MY19 T6, Caspian blå
V60 MY19 T8, Osmium grey
V60 MY19 T8, Osmium grey