- fre 16 aug 2013, 14:12
#779355
V90 T6 Recharge Core Edition
C70 T5 cabriolet
740 GLT 16 Valve -88b
164 1973 (såld)
V90 Cross Country D4 AWD Advanced SE (såld)
XC60 D3 Summum (såld)
V70 D4 Dynamic Edition -13 (såld)
V90 1997 (såld)
PV544 Special II 1960 (såld)
740 GL -87 (såld)
Jag undar hur ny motorn är egentligen. Jag blev misstänksam när jag såg slaglängen 93,2mm som är identisk med några av de femcylindriga motornerna 2.5FT och D3/D4 och D5 till exempel.
Är det en nykonstuktion från grunden, eller är det en femma där man tagit bort en cylinder, ändrat borrningen till 82 mm och finputsat på ventilstyrning, insprutning, turboaggregat etc?
Hur som helt är det en stor satsning Volvo har gjort, och jag ser fram emot att provköra. Samtidigt håller jag med om att det är synd att 5or och 6or försvinner.
Är det en nykonstuktion från grunden, eller är det en femma där man tagit bort en cylinder, ändrat borrningen till 82 mm och finputsat på ventilstyrning, insprutning, turboaggregat etc?
Hur som helt är det en stor satsning Volvo har gjort, och jag ser fram emot att provköra. Samtidigt håller jag med om att det är synd att 5or och 6or försvinner.
V90 T6 Recharge Core Edition
C70 T5 cabriolet
740 GLT 16 Valve -88b
164 1973 (såld)
V90 Cross Country D4 AWD Advanced SE (såld)
XC60 D3 Summum (såld)
V70 D4 Dynamic Edition -13 (såld)
V90 1997 (såld)
PV544 Special II 1960 (såld)
740 GL -87 (såld)