Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dieselmagnus
V70 D5 2002. Märkte idag at min skyltbelysning inte funkade. Tydligen märkte de inte detta på besiktningen idag heller för jag fick ingen anmärkning i protokollet. Nåväl köpte två nya lampor men icke. Positionsljusen bak går ju på samma säkring och de funkar. Kabelbrott? Min mekaniker bytte torkarmotorn. Kan det vara någon kontakt som inte är isatt?. Ska mäta med multimeter om jag har spänning fram.
Senast redigerad av 1 dieselmagnus, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Mätte 0V i kontakten. Kabelbrott? Hur ska man gå vidare med felsökningen?. Den där "klumpen" som man skruvar i lampan i och skruvar fast i bakluckan. Innehåller den någon form av elektronik eller är det bara en lamphållare som man sätter lampan i? Såg ju att det går 4 ledningar till den. Kablarna vid vänster gångjärn är hela och fina och var virade med eltejp redan. Fick lossa den och dra på silvertejp igen.
Användarvisningsbild
av RödC30
Jag är ju alldeles ny här, så jag vet inte vad som är "common knowlage", så om det här är lite dumt, så ber jag om ursäkt.
Men i alla fall, sökte på nätet och hittade:
http://www.volvowiringdiagrams.com/volv ... agrams.pdf

Kolla sidan 52 i pdf-filen, lite hjälp kanske?

Kolla kontakten 54/50 pin 2 och pin 6.( 6 är jord och 2 är matning)
Är det ingen spänning på pin 2 så kolla säkringen (11C/31) verkar det som, om man tittar i schemat.

Jag har själv ingen V70, så du får ta det här med en nypa salt
/M
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Ok då måste man få bort lite pladt mao. Tacl ska undersöka. Bytte ju torkarmotorm bak kan ju kanske hänt något. Det sitter en svart klump bakpå själva det vita glaset. Är drt något som kan paja ovh påverka?

Va bra 😃😃😃 Då kan vi fortsätta som f&ou[…]

Volvo car UX

Nej fan föredrar nuvarande... :-(

Stefans 968

Mera bromsar på gång. IMG_1306.jpeg

Köpte LED skyltbelysning till barnbarnets Peu[…]