- tor 15 aug 2013, 13:07
Nu för tiden kan man skippa att somna bakom ratten. Har du läst om denna nya produkt som läser av hur ofta du blinkar? Tror den stannar bilen om den märker att du blir för trött eller något. Måste kolla upp om jag kan hitta den igen.
unlock26 skrev:Sommaren 95 eller 96,på väg ner till sthlm i min först bil,en Volvo 244 DL.Klockan var runt 0430 och hade nyligen passerat uppsala.Var trött som fan och tänkte svänga av vid knivsta och ta mig en bensträckare eller tom en tupplur.Ja du, tur hade du verkligen!
Men 1.2km före knivsta avfarten så tyckte min kropp att det var dags att sova så resultatet vart en resa ner i diket och
lite akrobatik i luften.Vaknade upp med ett stort jävla moln av grus och sten runt bilen.
Enda gången jag vart i chock då jag darrade som ett asplöv i storm,visste inte om det var en mardröm eller verklighet.
Och den enda skadan jag fick av detta var skrubbsår på ena underarmen,jag får vara glad i att jag hade bälte på mig
och det var en 240.Annars hade jag förmodligen inte suttit här idag.
Den observante ser att en sten har träffat nackstödet som sprack lite,hade den träffat skallen så hade det nog svidit ;)
Nu för tiden kan man skippa att somna bakom ratten. Har du läst om denna nya produkt som läser av hur ofta du blinkar? Tror den stannar bilen om den märker att du blir för trött eller något. Måste kolla upp om jag kan hitta den igen.