- tor 01 aug 2013, 15:21
Hehe ja så kan man väl tycka om man vill, men detta är första bilen jag vart med om detta skumma beteende på, inräknat flertalet nyare och äldre bilar.
Moderator: Moderatorer
JE Jr skrev:Går fortsatt bra att tanka med Streberns tips!Vi drog ungefär samma vikt med vår föredetta V8:a. Angående kraften så var det ganska häftigt att ligga med farthållare i 70 och komma till en rejäl backe utan att bilen växlar ner eller verkar ens påfrestad. I just denna backe kollade vi dåvarande förbrukning, för skojs skull, och en förbrukning visades som är den högsta vi någonsin sett i alla våra olika Volvobilar. Lite irrelevant kanske, men fortfarande lite intressant.
Har nästan kört 400mil sen jag köpte bilen nu, och snittförbrukningen är nere på 11.8.
Ska dra 1900kg biltrailer ca 30-35 mil på lördag, blir spännande att se hur mycket den tar då :) Nån som vågar sig på en gissning? 17l/100km?
S80V8AWD skrev:Ett säkert tecken på att bilen inte är optimerad för låg förbrukning :)JE Jr skrev:Går fortsatt bra att tanka med Streberns tips!Vi drog ungefär samma vikt med vår föredetta V8:a. Angående kraften så var det ganska häftigt att ligga med farthållare i 70 och komma till en rejäl backe utan att bilen växlar ner eller verkar ens påfrestad.
Har nästan kört 400mil sen jag köpte bilen nu, och snittförbrukningen är nere på 11.8.
Ska dra 1900kg biltrailer ca 30-35 mil på lördag, blir spännande att se hur mycket den tar då :) Nån som vågar sig på en gissning? 17l/100km?
Det som är kvar o byta nu innan byte av styrv[…]