Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ROW
Hej!

Jag, jag vet att jag nog nu gör många besvikna som kanske trodde att nu, äntligen, är det möjligt.......
Men min fråga är : Det går ju att göra en Polestar optimering på samma bil modell - 12.
Vad är det som gör att man inte kan göra samma optimering på -13?

En som fortsatt hoppas !
av pergrein
För att det då blir en T4 och då till en billigare peng och det säljs inga nya T4:or...

Mvh
Per
av Lövet
För att Volvo inte till att du ska köpa en T3 och sedan trimma den med Polestar utan istället köpa en T4. Polestar släpper nästan alltid bara trim till äldre modeller som inte påverkar nybilsförsäljningen.
Användarvisningsbild
av ROW
Förstår precis nu :shock: .
Så ni menar att det kan funka om ett år eller två?
av perhall
Hur bra affär det är med Polestar istället för att köpa en större motor direkt beror ju på. Om en T4 är 15 000 dyrare än en T3, 13500 efter prutning och Polestar kostar 9200 (minus prutning) och T4:an är värd 6000 mer än en Polestar-trimmad T3 efter 3-4 år så är det ju ingen jättebra affär direkt...

Just nu kostar en D4 4900 mer än en D3 som DE... men när det var kampanj på T3 var T4 ordentligt mycket dyrare..
PH
Användarvisningsbild
av ROW
Gör rätt från början är en klassiker ..... :oops:
Men har jag nu köpt en T3 o känner att det va kanske lite tunt i motorn så kvarstår min fråga, vilken jag i sig fått bra svar på.

Bra affär ...kanske inte, men kul! :D
Användarvisningsbild
av ROW
:D Optimeringen verkar vara på G nu ser jag . Rek pris 9.200 - Någon som har koll på vilka priser som gäller på marknaden utifrån det rekommenderade? Vad jag läst i forumet tidigare så varierar detta i landet.
av Tobbe1977a
Varför inte satsa på en ATM trimning i Trollhättan. Kostar nästan halva priset och ger mer effekt än ett Polestar trim.

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]