Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Ja Audi jäklas ju med att erbjuda nåt fullt LED paket så man får LED bak oxå, eller något sådant. Vilket gör att det blir skitdyrt. De tjänar pengar på det, därför finns valen.
Användarvisningsbild
av grillchips
Usch, slängde ihop en ny V60 med specsen jag nämnt tidigare. 400 papp, som hittat......
av xerys2013
grillchips skrev:Usch, slängde ihop en ny V60 med specsen jag nämnt tidigare. 400 papp, som hittat......
Du kan få köpa min om nått år när jag behöver större, kan GARANTERA att den endast är handtvättad och jag kommer kräva en bra bit under 400.. :D
Användarvisningsbild
av grillchips
xerys2013: Hahaha, det låter som en deal. Fast... man vill ju ha faceliften även om plånboken inte tillåter det. ;)
av Johannes1975
Innan sista pusselbiten faller på plats att spika en V60 T3 limited edition - undrar jag om forum vännerna tycker det är värt punga ut 8200kr på metallic lack eller hålla sig till röd solid? Ni som har metallic & solid är ni nöjda/missnöjda?
Användarvisningsbild
av MartinS
Färgval och kostnader för dom är ju högst individuella så det är du som måste avgöra om det är värt det. För mig är solida färger tråkiga, och röda bilar skall ha en stegrande häst på huven, men det är ju bara min åsikt.
av perhall
En bil utan metallic är mindre värd i andra hand, svårare att sälja och svårare att sköta. Kolla en solidblå eller solidmörkgrön bil som är 6-7 år gammal - oftast rätt repig om inte ägaren är pedant.

Sen är ju en metallic-bil snyggare också, oftast.

Kan iofs tycka att en solidsvart är väl så snygg som en metallicsvart, men då måste man ju sköta den minutiöst...
PH
av Malmstroem
Jag har en bil med vit solid och en med ljusbeige (seashell) metallic. Metallicbilen håller sig utan tvivel fräsch längre. Ljus metallic passar bra för de av oss som inte tycker om att tvätta bilen speciellt ofta.

Jag tvivlar starkt på att du får tillbaka de 8200 när du säljer bilen, men en ljus metallicfärg är betydligt mer lättskött. Om du tycker att bilen är snyggare med metallic -- ta det. Jag skulle inte vilja åka omkring med en färg jag inte gillar.

Röd har en tendens att bli solblekt med tiden. Men det är väldigt få köpare av helt nya bilar som har bilen så länge att det blir ett problem. :wink:
Användarvisningsbild
av MartinS
Fast dagens solida färger som är klarlackade har väl varken blek eller repkänsligheten kvar som fanns förr?
Användarvisningsbild
av Guligan
perhall skrev:En bil utan metallic är mindre värd i andra hand, svårare att sälja och svårare att sköta. Kolla en solidblå eller solidmörkgrön bil som är 6-7 år gammal - oftast rätt repig om inte ägaren är pedant.

Sen är ju en metallic-bil snyggare också, oftast.

Kan iofs tycka att en solidsvart är väl så snygg som en metallicsvart, men då måste man ju sköta den minutiöst...
PH
Solid svart har viss chans att se ok efter en tid om man lackkonserverar den. Gjorde det när min dåvarande bil var näst intill ny, en V70N 2,5T MY05. Den bilen köpte jag loss för min brors räkning efter leasingperiodens slut, och den ser fortfarande riktigt fräsch ut efter snart nio år och 16.000 mil.

Sätta en slang på avtappningen i block[…]

Jag har fått ihop den för hand, men d&[…]

Vilken grad på slipduk rekommenderar du? […]

Högt motorljud

Har en helt ny T6 laddhybrid och upplever att mo[…]