- fre 09 aug 2013, 23:13
Hej alla glada :D !
Jag har äntligen reggat mej här på detta fantastiska forum, jag har ju smygläst här i många år
så detta får bli mitt första inlägg ;-//
Jag har ett lite skumt problem med min ac, det är att kompressorn inte slår till/från som den har gjort för! Nu går den hela tiden, den slår aldrig av, den går till det börjar låta illa och luktar bränt :???:
Den stannar när jag slå av den på knappen i panelen, så det funkar, och när den är igång så då kyler den som den skall och det blir riktriktigt kallt,
Problemet började i våras med att den började kyla dåligt och låta illa, trodde först att det var magnetkopplingen som var sliten så jag mätte den med bladmått och den hade ca 0,8mm och den drar magnetkopplingen som den skall.
Vad är det som styr kompressorn? finns det någon tryckstyrning någon stans?
Min bil är S80 -01 2,4 aut. den har gått nästan 21000 mil
Tacksam på förslag på vad det kan vara :)
Sitruz
Jag har äntligen reggat mej här på detta fantastiska forum, jag har ju smygläst här i många år
så detta får bli mitt första inlägg ;-//Jag har ett lite skumt problem med min ac, det är att kompressorn inte slår till/från som den har gjort för! Nu går den hela tiden, den slår aldrig av, den går till det börjar låta illa och luktar bränt :???:
Den stannar när jag slå av den på knappen i panelen, så det funkar, och när den är igång så då kyler den som den skall och det blir riktriktigt kallt,
Problemet började i våras med att den började kyla dåligt och låta illa, trodde först att det var magnetkopplingen som var sliten så jag mätte den med bladmått och den hade ca 0,8mm och den drar magnetkopplingen som den skall.
Vad är det som styr kompressorn? finns det någon tryckstyrning någon stans?
Min bil är S80 -01 2,4 aut. den har gått nästan 21000 mil
Tacksam på förslag på vad det kan vara :)
Sitruz
Vilket är det bästa vinet..? Jo.. Turbovinet såklart : D
- By UnleashFusion