Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det är ju dock inte alla innovationer som slår. BMW har haft en hel del saker som inte slagit. Intensivrengöring för rutan med extra tank (och speciell intensivrengöringsvätska som bara fanns att köpa på BMW); ellipsstrålkastare på e32/e34 (använde även nedre halvan av reflektorn för att ge extra ljus, men var superdåliga); felvända bälten bak i e32/e34; sportautomatläge som inte växlade upp till högsta växeln (elektroniskt styrd, kom väl 1983 i 7-serien vid facelift, 4-stegad med tre körprogram); rattknappar för farthållare i första multifuntionsratten 1994 (försvann till nästa generation) etc.

Vi får väl se om nästa generation 7-serie och v60 kommer med sportläge i rött till instrumenten... Jag röstar på att det inte blir så. Visst kommer det att finnas digitala instrument, men mer klassiskt designade. Tror jag./ph
perhall skrev:Det är ju dock inte alla innovationer som slår. BMW har haft en hel del saker som inte slagit. Intensivrengöring för rutan med extra tank (och speciell intensivrengöringsvätska som bara fanns att köpa på BMW); ellipsstrålkastare på e32/e34 (använde även nedre halvan av reflektorn för att ge extra ljus, men var superdåliga); felvända bälten bak i e32/e34; sportautomatläge som inte växlade upp till högsta växeln (elektroniskt styrd, kom väl 1983 i 7-serien vid facelift, 4-stegad med tre körprogram); rattknappar för farthållare i första multifuntionsratten 1994 (försvann till nästa generation) etc.

Vi får väl se om nästa generation 7-serie och v60 kommer med sportläge i rött till instrumenten... Jag röstar på att det inte blir så. Visst kommer det att finnas digitala instrument, men mer klassiskt designade. Tror jag./ph
Jag tycker det är en skitbra lösning! Mkt lättare att knäppa, framförallt när man har kids! Fanns även i E36.
KarlE skrev:Den "gamla" analoga mätartavlan andas lyx och är stilren. Den nya digital är minst sagt bedrövligt dålig. Den passa inte in i bilen överhuvudtaget. Den ser billig ut. Den är inte särskilt funktionell. Teckenrutornas upplösning är inget att hurra över. Det finns inget premium med den alls. Man har bara tryckt in mätartavlan utan att tänkt på det estetiska. Den gråa ramen skall vi inte ens diskutera. Ser extremt billig ut. Jag är djupt besviken. S60 är en fantastisk bil och faceliften är bra gjord. De borde i alla fall ha erbjudit den analoga tavlan. Jag har inget emot en digital mätartavla, men då skall den passa in, ha bra kvalitet och kännas premium. Man skall inte titta på bilderna utan se den i verkligheten. Tror många ändrar sin ståndpunkt då.
Jag håller med om varenda ord. Den digitala ser riktigt billig ut, men det är ju inte den lilla skärmens fel, utan integrationens.
Hoppas designavdelningen snyggar till instrumentet och samtidigt passar på att anpassa mittpanelen. Den är ju för stor, ser ut som den bara är dit-tryckt, sticker liksom upp över kanten till mitt-displayen och ser ut som om det var den enda storlek som fanns på lager för tillfället. Med tanke på vilka bilmärke V60 ska konkurrera med tycker jag man måste vara mer på tårna, även om det egentligen är en skitbagatell. Jag har dock inte lyckats vänja mej efter snart ett år utan förundrar mej fortfarande med jämna mellanrum över hur det kunde bli så. ?:-/
Exquattro skrev:Hoppas designavdelningen snyggar till instrumentet och samtidigt passar på att anpassa mittpanelen. Den är ju för stor, ser ut som den bara är dit-tryckt, sticker liksom upp över kanten till mitt-displayen och ser ut som om det var den enda storlek som fanns på lager för tillfället. Med tanke på vilka bilmärke V60 ska konkurrera med tycker jag man måste vara mer på tårna, även om det egentligen är en skitbagatell. Jag har dock inte lyckats vänja mej efter snart ett år utan förundrar mej fortfarande med jämna mellanrum över hur det kunde bli så. ?:-/
Även om jag kan vara rädd för att den digitala uppsättningen ser lite billig ut så är det inget mot mittpanelen och monolösningen på utblås i mitten. Och snett sitter utblåset också... Galet fult. Billigt. Tydligt tecken på att pengarna inte räckte ända fram.
OscarT skrev:
tgneb skrev:http://www.volvocars.com/se/all-cars/vo ... /gallery-1
Tack! Passar mig inte is smaken. Tycker den ser ganska för "mycket" ut.
Men när alternativet ser ut så här är valet givet:
http://staticclub.caradisiac.com/privat ... 67-img.jpg
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10

Du skriver B230. Är det en A eller K och den […]

Högt motorljud

Har en helt ny T6 laddhybrid och upplever att moto[…]