Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det som verkar mest oroväckande är det faktum att du upplevde att hjulen inte riktigt följde rattrörelsen. Skulle nog inte ge mig på att försöka köra bilen till en GDS hall, utan stå där bilen står och lösa detta INNAN bilen tas ut på ny färd.
dieselmagnus skrev:Hoppas du hittar felet men du kommer nog få göra om jobbet för feltemas hjullager är inte mycket att hurra för tyvärr.

Jasså? Jag byte lager för ett tag sedan på min v70 - 02 300hp och det håller fortfarande. Och det va ifrån biltema.
Vissa lager håller bra medans andra rasar ganska omgående. Köpt klonkstag från Biltema håller än medans på min 9-5 aero glapp efter 4 veckor. Jag skulle nog inte heller köra bilen innan felet lokaliseras. Hoppas att det löser sig.
alla gör vi misstag och ingen skada skedd du lever och är utan Nya skador utöver självförtroendet o det går att "laga"

Har du fått i spindeleden ordentligt och fått rätt modell finns möjlighet att dom som sålde delar till dig gett dig fel

Är styrstagsändans mutter dragen ordentligt+ bultarna i fjäderbenet till hjulspindeln är dessa lösa så kan du få denna upplevelse

Ge inte upp nu Med rätt kunskap så kan du spara stora pengar i framtiden Så se till att få ordning på "förtroendet"

//Gooose
gooose skrev:alla gör vi misstag och ingen skada skedd du lever och är utan Nya skador utöver självförtroendet o det går att "laga"

Har du fått i spindeleden ordentligt och fått rätt modell finns möjlighet att dom som sålde delar till dig gett dig fel

Är styrstagsändans mutter dragen ordentligt+ bultarna i fjäderbenet till hjulspindeln är dessa lösa så kan du få denna upplevelse

Ge inte upp nu Med rätt kunskap så kan du spara stora pengar i framtiden Så se till att få ordning på "förtroendet"

//Gooose
Tack,

spindelleden lät jag en verkstad banka i, så det tar jag för givet att det är rätt gjort. Rät modell ska det vara då det är köpt efter regnr på Biltema.

Ska kolla upp de andra sakerna när jag väl får tummen ur arslet.

Har inte gett upp ännu! :) Tack för hjälpen

Va bra 😃😃😃 Då kan vi fortsätta som f&ou[…]

Volvo car UX

Nej fan föredrar nuvarande... :-(

Stefans 968

Mera bromsar på gång. IMG_1306.jpeg

Köpte LED skyltbelysning till barnbarnets Peu[…]