Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Hellrider skrev:
CarMan skrev:om man får sin bil återköpt & volvo ligger med o stöder, få måste man plocka ut samma modell!
desutom får man väll prisavdrag för dom mil man kört + de skador/slitage man orsakat.
brukar sällan vara en bra affär att få sin bil inbytt.
hmm inte ens här kan man skriva utan att få saker raderade,detta stämmer inte,,anders c´s bil var en 140 och han har nu en 170,så han har ju garanterat gjort en bra affär,om jag nu inte är felinformerad,,,det måste la vara han som skrev nåt inlägg här som blev totalraderat förmodar jag,jag blev ju bara lite redigerad iaf :lol:
140 har volvo haft en modell som heter, men 170 har jag aldrig hört talas om.
av OC-RA
Okej Hellrider , jag läste inte ordentligt från början. Ska ALDRIG hända igen.
av Hellrider
CarMan skrev:
Hellrider skrev:
CarMan skrev:om man får sin bil återköpt & volvo ligger med o stöder, få måste man plocka ut samma modell!
desutom får man väll prisavdrag för dom mil man kört + de skador/slitage man orsakat.
brukar sällan vara en bra affär att få sin bil inbytt.
hmm inte ens här kan man skriva utan att få saker raderade,detta stämmer inte,,anders c´s bil var en 140 och han har nu en 170,så han har ju garanterat gjort en bra affär,om jag nu inte är felinformerad,,,det måste la vara han som skrev nåt inlägg här som blev totalraderat förmodar jag,jag blev ju bara lite redigerad iaf :lol:
140 har volvo haft en modell som heter, men 170 har jag aldrig hört talas om.
nä de va la synd då
av Hellrider
OC-RA skrev:Okej Hellrider , jag läste inte ordentligt från början. Ska ALDRIG hända igen.
Härligt!

Det jag försökte få fram här var alltså alla stollar som hittar på fel som inte finns,å grejar lite med bilen själv för att få felkoder på vissa saker.
Som dom ex som var här där folk helt enkelt inte gillade sina bilar så tog dom sig i skinnet å sålde den,det borde ju somliga som råkar köpa fel färg el inredning så frun blir tokig,el retar sig på att man borde köpt en bil med automat,fetare motor m.m.m.
tycker det är totalt patetiskt att det finns sådana människor!
Användarvisningsbild
av Bosa
Jag tänker prata med min ÅF om nån sorts lösning för mig. Jag har haft min bil in och ut på verkstad sen April och två av felen kvarstår, jag är hur nöjd som helst med min bil(förutom krånglet då) och det klart bästa vore att de får ordning på just min bil. Inbyte vill jag helst slippa men om så mot förmodan skulle ske så vill jag ha en likadan. Trivs mao med 140hk och dess förbrukning, färg och inredning. Jag vill bara ha en bil som fungerar som det är tänkt mao. :)

De jag känner till som fått sina bilar utbytta har faktiskt haft stora problem också bl a en V70 TDI som efter knappt ett år efter leverans fortfarande inte hade en fungerande ECC samt att innertaket ramlade ner. :D ECC hoppade iofs igång när de inaktiverade passagerarairbagen. Samt en XC70 som drog snett sen ny och konstaterades att chassiet inte var friskt.

Däremot så vet jag ingen som hittat på fel för att få bilen utbytt, är det vanligt alltså?

Personligen hoppas jag att de får ordning på min bil, har ju smackat på takvinge, drag, solfilm och bytt högtalare så ett inbyte skulle innebära merkostnad och extra jobb som jag redan utfört/fått utfört. Vinge, drag och solfilm är ju några sköna tusenlappar om man säger så.
av Hellrider
Däremot så vet jag ingen som hittat på fel för att få bilen utbytt, är det vanligt alltså?
inte super vanligt,men är man på en "huvudfilial" så får man in fall från omnejden också,och då blir man förvånad hur många dårar det finns!

]
av Hellrider
Hellrider skrev:
OC-RA skrev:Okej Hellrider , jag läste inte ordentligt från början. Ska ALDRIG hända igen.
Härligt!

Det jag försökte få fram här var alltså alla stollar som hittar på fel som inte finns,å grejar lite med bilen själv för att få felkoder på vissa saker.
Som dom ex som var här där folk helt enkelt inte gillade sina bilar så tog dom sig i skinnet å sålde den,det borde ju somliga som råkar köpa fel färg el inredning så frun blir tokig,el retar sig på att man borde köpt en bil med automat,fetare motor m.m.m.
Det var ju synd att anders c slutade besöka detta forum,hade viljat höra hans mening i detta ämne!
av Hellrider
Hellrider skrev:
Hellrider skrev:
Härligt!

Det var ju synd att anders c slutade besöka detta forum,hade viljat höra hans mening i detta ämne!
halloooo??jag såååg diiiiig
av MGZTT
Jag beställde först en ny BMW X5 Diesel (nya modellen som kommer i mars -07), men insåg att den skulle bli alltför dyr och avbeställde. Bestämde mig istället för att satsa på en nyare begagnad BMW 5-serie 05-06, men det hela slutade med att jag "impulsköpte" en demokörd S80N... Långt ifrån samma kvalitetskänsla och väghållning som i BMW:n och än om Volvos dieselfemma är superfin så går den inte lika snyggt som BMW:s raka dieselsexa med bortåt 500 Nm i vridmoment.

Men jag hoppas bli nöjd med Volvon ändå. Har aldrig ägt en Volvo förrut, så det kan ju vara kul att prova. Har kört BMW och Saab samt diverse MG och Rover de senaste tio åren så det kan vara kul att prova något annat ett tag.
av Pebben
S80in är inte så dum. Kan du leva med den klenare motorn, lite skrammel och knak, klart sämre väghållning så finns det många andra saker som är bättre än BMW.
Så dock till att hitta en bra serviceverkstad, det finns gott om inkompetenta Volvo verktäder.

Oklart vilken typ av service det är då […]

Lyfter en gammal tråd.. jag har själv f[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var s&au[…]