Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det digitala instrumentet ingår i teknikpaketet ihop med parkeringshjälp bak o high performance stereo med 7tums skärm (R-design har digitalt instrument som standard) jag tror huvuddelen av alla bilar säljs med digitalt instrument o dessutom ingår det i business edition (teknik+momentumpaket) som är kampanj på nu så en bil utan digitalt instrument blir dyrare om man ska ha minst momentum
Det gamla analoga finns inte längre det är ersatt med detta http://staticclub.caradisiac.com/privat ... 67-img.jpg
Jag kan verkligen inte sluta tänka på Kitt och David Hasselhoff varje gånga jag ser tråden om digitala instrument 8)

Bild
Fast mercan tillför ju inget nytt... Det är bara en digital bild av en analog. Jag tycker faktiskt helt klart att volvo gjort ett riktigt bra jobb med de digitala instrumenten. Det känns som en frisk fläkt.
Tyckte den såg helt värdelös ut i början, men nu gillar jag den skarpt.
Den ger ännu mer ju mer gadgets man har i bilen.
Aha! Nu kom jag på en sak som jag har klurat på lite. Om man har navigation i bilen, kommer färdinstruktionerna visas i den nya digitala mätartavlan eller är det nåt mer jox som ska till i så fall? Min säljare kunde inte svara på detta. :?:
MisterMister skrev:Aha! Nu kom jag på en sak som jag har klurat på lite. Om man har navigation i bilen, kommer färdinstruktionerna visas i den nya digitala mätartavlan eller är det nåt mer jox som ska till i så fall? Min säljare kunde inte svara på detta. :?:
När det är något på gång, ex. en korsning så kommer instruktionen upp mitt i varv/hastighetsmätaren.
Först tyckte jag att instrumenten såg lite löjliga ut men efter 300 mil tycker jag att det fungerar bra.
Saknar dock ett retro-tema med "liggande termometer-visning" lika som i min 142:a från 1972.
Jag tycker inte det är så hemskt som alla andra, när jag provkörde V40CC så blev jag faktiskt imponerad då jag hade den förutfattade meningen att det skulle vara riktigt hemskt. Men det fungerade riktigt bra. Jämföres med Mercedes (som generellt är ganska mycket dyrare i inköp) vars digitala instrument ser ut som mätarna i ett tv-spel av äldre generation.

Sedan är det klart att det ur reparationssynpunkt inte är optimalt. Jag menar, går det sönder så har man inga mätare alls och det kostar säkert en hel del att byta, så bilarna lär väl ha en livslängd på runt 10 år eller så. När instrumenten pajar så skrotar man för nytt kostar mer än bilen är värd.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10

Slipade med 80 papper sedan 240 och 400 samt v&ari[…]

Vi som beställt EX90

Talade med min handlare i dag, ny SW release p&[…]

Akut AC problem

Köpte bilen, V40 D3 -13, i jan på bilfi[…]