Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av EricaS
Hej,

klantiga jag har tappat min ena bilnyckel till min v70 2011, kolla med volvo vad de skulle kosta om jag ville ha en ny nyckel..de vill vell ha något strax ovanför 2000 kr :/ törligt att lägga ut sådana pengar på en jävla nyckel känner jag..måste jag verkligen köpa den på volvo? försökte kolla runt på internet efter en sådan nyckel men får bara fram nycklar till äldre modeller. De är ju liksom ingen nyckel, de är som en dosa som man stoppar in i tändningen. aja men vore tacksam om någon visste någon sidan som man kan beställa nycklar ifrån som är billigare än volvo :)
OCH, hur gör man då? med kodning osv

Tacksam för svar

// EricaS
Användarvisningsbild
av Guligan
Bara att betala och försöka se glad ut, om du tycker att du behöver två nycklar vill säga... Jag har tappat bort en nyckel också, och kommer inte köpa någon ny då bilen skall bytas in inom kort. Kostnaden lär väl komma ändå då bilen lär få en lägre värdering med endast en nyckel...
Användarvisningsbild
av apersson850
Ja, skulle jag köpa en sån så hade jag ju dels kollat vad en ny nyckel kostar, dels funderat på var den andra nyckeln höll hus...
av s6025t
Den borttappade nyckeln blir bort programmerad när du köper en ny så den inte går att låsa upp med fjärrkontrollen o bilen går inte att starta med den däremot så går det låsa upp bilen med nyckelbladet men då går larmet o det är bara Volvo verkstäder som kan göra sånt bilen måste kopplas upp mot Volvo som en säkerhetsåtgärd när de byter byter eller lägger till fler nycklar
av ak84
Tappade min reservnyckel någonstans efter E4an i våras. Jag tog ut en ny på bilförsäkringen, betalade 1000 kr i självrisk.
av EricaS
Ja får nog ge mig ut i skogen igen o kolla efter nyckeln, vet ju när jag tappa den och vilket område men är ju ganska stor och dels har de asfaltterat delar av vägen så...haha. och nej går inte på min försäkring..måste ha färdförsäkring, tilläggsförsäkring.
Måste ju inte ha en nyckel, men om bilen blir stulen o man inte kan ge försäkringsbolaget 2 nycklar så gäller inte försäkringen
Men tack för svaren :)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
EricaS skrev:.de vill vell ha något strax ovanför 2000 kr :/ törligt att lägga ut sådana pengar på en jävla nyckel känner jag..
Sen tillkommer ju inprogrammeringen så bortåt 3000 kan kalaset kosta. Så att leta en extra gång kan ju vara en god ide.
Användarvisningsbild
av Funk
polestar skrev:Någon som vet om man kan programmera in en begagnad nyckel (elektronikdosan)på en annan bil?
Hittills har det i alla fall inte gått, då man behöver koden som levereras med nyckeln för att knyta den till bilen, och den får man inte med vid bilköpet.

/Thomas

Ja dina prylar håller gott skick. Hoppas du […]

@Irokee , Nej måste inte, går att del[…]

Hej har löst problemet de va bla den bussning[…]

Har du en extra nyckel skulle jag testa med den f&[…]