Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har bestillt meg en MY14 S80, ble bestillt med sportschassis og nivåreg, men fikk en tlf fra selgeren etter den var bestillt og da sa han at sportschassis og nivåreg ikke kunne kombineres. Dette er i norge, det jeg da lurer på er om det er noen som vet om det er slik i sverige eller om di 2 tingene kan kombineres der????
Four-C och nivåreglering går inte att kombinera. Med sportchassi antar jag du menar en annan fjädringskonfiguration, med lägre markfrigång? Det har varit så ibland förr om åren att det inte har gått att kombinera, på grund av att nivåregleringen bara funnits med normalhöjd, inte med den lägre sportchassihöjden.
Jag har V70 MY14 med sportchassi och nivåreglering. Ingick båda två i sportpaketet. Gick inte ens att välja separat. Har en BiFuel.
Min är silverfärgad men jag har electric silver som billack så det är svårt att avgöra om det är rätt :)
Beställde en XC70 D4 idag. Möttes av en strålande glad säljare som sa:
Goda nyheter! Beställer man en ny D4 idag så får man 181 HK istället för 163 HK, men priset är detsamma!
Toppen! 18 nya hästar! Men det är fortfarande gamla motorn och inte VEA. Får hoppas att man slipper någon barnsjukdom med den gamla motorn (inte för att jag önskar någon sådana problem).
Dessutom kunde mina frusna fingrar glädja sig åt att klimatpaketet med VOC innhåller eluppvärmd ratt istället för eluppvärmda spolarmunstycken. Tackar tackar! Fingrarna jublar!

Så är någon på gång att beställa en ny D4 så kan vederbörande alltså se fram emot några HK mer än tidigare. :)
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28

PV-n är trångt...monterade en overdrive[…]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Har ni konstaterat att motorn i övrigt ä[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

Här är några bilder https://i.im[…]