Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Thomas J
Spaken är trög mellan läge P och R. om man håller inne knappen och trampar på bromsen så knäpper det i spaken men bara på P-läget. kan man göra något själv eller är det volvo som gäller. Mvh Thomas
Användarvisningsbild
av #27
Det är helt normalt att den går "lite" trögare mellan P och R.
Det som knäpper i spaken är en låsning som gör att du inte ska kunna dra spaken bakåt när inte bromsen är aktiverad. (Typ när man lämnar barn i bilen)...
Men går spaken extremt trögt åk till en volvo verkstad så en mek får känna på den..
Användarvisningsbild
av CarMan
Thomas J skrev:Tack. den har inte knäppt förut så man har känt det i handen.
jag skulle vilja säga JO det har det, men jag har ju inte känt på din bil, så det kan jag ju inte utalamig om.
det käns ialla fall i spaken på alla andra bilar & så ska det göra, har du inte haft detta förut, har du haft fel på bilen förut.
av Thomas J
Ok det kanske har knäppt förut. men kan man göra något åt att den är trög mellan P och R läget?? Mvh Thomas
Användarvisningsbild
av CarMan
Thomas J skrev:Ok det kanske har knäppt förut. men kan man göra något åt att den är trög mellan P och R läget?? Mvh Thomas
om den är trör så har du ett fel, alla fal går att laga. kolal wiren för "nyckelspärr"

om du har ett läge spaken ska hoppa öven när du lägger ur P så är detta normalt & då finns ju inet att laga.
Farthållare 945

Den drivs av vakuum. Dock inte från motorn, […]

Problemet är på en v70 d3 2012. P broms[…]

V70 2.4d startar ej [LÖST]

har precis samma problem , bilen går bra ,s[…]

Tja, först och främst grått, silv[…]