Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dykaren
Jag har en D5:a importerad och den har gått 16000mil men den är MYCKET fräschare invändigt än på dom bilderna du visar. Det enda som är något slitet men dock inte skitigt och solkigt är växelspaken samt kopplingspedalen. Min bil kommer från Volvo i Tyskland och jag har full dokumentation samt fulla garantier på milen. Så som sagt jag tycker att den bilen i annonsen ser ut att ha mer mil än vad som uppges.
Användarvisningsbild
av elmuppo
Min personliga gissning är att den gått det dubbla av vad som anges.
Hade jag inte haft semester så hade jag kunnat kolla upp den
om jag fått ett chassi id.

//Branx
av Dykaren
branx skrev:Min personliga gissning är att den gått det dubbla av vad som anges.
Hade jag inte haft semester så hade jag kunnat kolla upp den
om jag fått ett chassi id.

//Branx
Du kan jättegärna få höra av dig till mig när du börjar jobba igen om du vill kolla upp mitt chassi id. Jag har en importerad D5:a!!

Mvh Dykaren
av Frigge
Ett exempel på skruvad Importbil

http://www.blocket.se/vi/10427403.htm?ca=14_s

Senast den var inne för ett jobb var 05-04-13, mätarställning 15800
Nu 1½ år senare har den "bara" gått 12000 mil :roll:
av haxpet
Att köpa bil på blocket är nog lite av ett spel, man kan göra riktigt fina affärer och man kan bli totalt lurad.

Jag köpte min S60 via en annons på blocket, och jag hade turen att ägaren var seriös. Och bilen var fin som attan. Killen var duktigt petig. Bilen var ca 10 000.- dyrare än andra S60 på blocket, men det var nog väl värt pengarna, jag fick även fullständig historik på bilen, alla servicekvitton och service specar (där det från verkstad står vad som är gjort och bytt på bilen vid service). Jag fick även en förteckning på alla ägare som hade haft bilen. Bilen var chippad från BSR så jag fick alla papper på det med.

Jag gjorde enbart en förlust på ca 10 000.- när jag sedan sålde bilen ca ett år senare på grund av tillökning och nödvändiga barnvagnstransporter.

Men kolla alltid med vv och försök att få någon här på forumet att kolla upp bilen så att allt är schyst. Känns det de minsta skumt så backa u direkt.
Användarvisningsbild
av CarMan
Dykaren skrev:
Frigge skrev:Ett exempel på skruvad Importbil

Hur vet du att den var inne på ett jobb då?
alla garanti jobb som volvo personvagnar sverige betalar går att se i deras data bas, denna databas är den vi kollar i.
Användarvisningsbild
av CarMan
Dykaren skrev:Jag har en D5:a importerad och den har gått 16000mil men den är MYCKET fräschare invändigt än på dom bilderna du visar. Det enda som är något slitet men dock inte skitigt och solkigt är växelspaken samt kopplingspedalen. Min bil kommer från Volvo i Tyskland och jag har full dokumentation samt fulla garantier på milen. Så som sagt jag tycker att den bilen i annonsen ser ut att ha mer mil än vad som uppges.
Ja just kopplings padal & växelspak brukar ju se slitna ut på taxibilarn.... när dom rular 40 000 mil vilsäga.....
av Noodles
Dykaren skrev:
Frigge skrev:Ett exempel på skruvad Importbil

Hur vet du att den var inne på ett jobb då?
Tillgång till Volvos servicedatasystem!? :)

Ytterknut bytte jag på plats när jag in[…]

Byta stereo...

Hej, har en s40 2004, med orginal cd samt kassett[…]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat lä[…]

Varför slå i en så svindyr olja[…]