Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tgneb
Fortfarande tycker jag att den nya instrumentpanelen på V60/S60 är så ful att jag inte vill köpa den modellen trots dess snygga yttre. Är jag ensam om den uppfattningen?
Själv dreglar jag efter de digitala mätarna och möjlighet att ändra mellan olika teman! :)
Eftersom det har är en tråd om just tycke och smak, skriver jag igen det som jag skrivit i ett par andra trådar. :-)-)

Det största felet med de digitala instrumenten är inte att de är just digitala, utan att man inte i något tema kan få både hastighetsmätare och varvräknare runda samtidigt. Det är antingen eller. Dessutom är det fult med de sektioner längst ut till höger och vänster inte är integrerande i TFT-skärmen. Plasten som skiljer sektionerna åt ser också pinsamt billig ut.
Jag hoppas nästa generation blir snyggare och bättre integrerad i själva panelen, och att den finns tillgänglig när jag ska byta bil nästa gång om tre-fyra år.

Glad att jag har en 2013 :-)
Visst är det väl snyggt med analoga mätartavlor, men det ska ändå bli kul att prova på 2000-talet. Om bilrackaren bara kunde komma nån gång... En liten fråga till de som har provat den nya digitala i kombination med manuell låda: Vad jag har kunnat se på diverse bilder finns det en funktion till höger som säger till när det är dags att växla. Går det att stänga av den eller är det svart eltejp som gäller? Hade en hyrbil med den funktionen och jag höll på att bli tokig bara på ett par dygn. Man hade ett spann på 300 v/min där den inte ville ha någon i nån annan växel :(
Nu har jag bara utfört torrsim, dvs tittat på bilder och bilar i hall. Men jag tycker det är läckert. Kanske inte fulländat i kvalitet och funktion, men läckert och snyggt. Dock har jag fått för mig att en funktion saknas, växelindikator på automaterna. Stämmer det att den saknas? Nu verkar det bara synas om man har P,R,N,D etc. Det tycker jag är ett gigantiskt misstag om det stämmer.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
VOC strul

Här med

Oppdatering - problemet løste seg når[…]

Stötdämpare bak

Det övre fästet verkar skilja på n[…]

Har alltså bytt motor i min Volvo 240 ifr&ar[…]