Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Matte678
Oljud när bilen är kall...
Oljud från bilen när den är kall.. Har varit inne på märkesverkstad och dom säger att det kommer innanför kamremskåpan!
Vad kan detta vara,märkligt att det försvinner när bilen blir varm! Bilen har ju endast gått 10500 mil en 2.4d års 08 (nya modellen)
av Matte678
av Rådlös
Sa dom inget mer än att det kom från kamremskåpan? Där innanför finns förmodligen bara kamremmen och ett antal hjul som den ligger an emot. Dom borde väl ha föreslagit vad man kunde göra åt oljudet?
Att förhållanden ändras mellan varm och kall motor är i och för sig inget ovanligt, men skall kanske inte låta oroväckande mycket.
av svedan
den är ju granne med AC-remmen. Och Ac:n på -08 är kända för att skära. Och då kan multiremmen ryka...och har man otur trasslar den in sig i kamremmen. Så jag skulle lägga krut på att hitta felet.
av Denesfay
svedan skrev:den är ju granne med AC-remmen. Och Ac:n på -08 är kända för att skära. Och då kan multiremmen ryka...och har man otur trasslar den in sig i kamremmen. Så jag skulle lägga krut på att hitta felet.
Say what?! Är AC drivremmen i samma nivå med kamremmen? På min förra bil, Volvo 740 med T5 motor så gick alla drivremmar utanför kamremskåpan?
av Rådlös
Måndagsexemplar kan alltid förekomma. Om du nu har bokat ny verkstadstid så var glad att dom kan möta upp det problemet redan nu. Hade du bara kört vidare så kanske felet hade blivit 100 gånger värre.
av svedan
Denesfay skrev:Say what?! Är AC drivremmen i samma nivå med kamremmen? På min förra bil, Volvo 740 med T5 motor så gick alla drivremmar utanför kamremskåpan?
Vi talar om en -08 med diesel, inte en B23:a eller vad det är du hade!!
Så trassla kan dom (tyvärr, egen erfarenhet).

@Irokee , Nej måste inte, går att del[…]

Hej har löst problemet de va bla den bussning[…]

Har du en extra nyckel skulle jag testa med den f&[…]

Jag har läst tråden igen det var visst […]