Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ah, intressant.
Jag kör inte med släp, men däremot tycker jag att vidvinkel även på högersidan är stor hjälp vid körning på trefiliga vägar. Jag blev så förvånad över att det saknades på min S60, för jag har haft det på de 9-5or jag kört tidigare. Som sagt, märkligt att Volvo snålat in på en sådan säkerhetsdetalj.
Det är just det förhållandevis flitiga släpdragandet som var huvudsakliga anledningen till att jag köpte en XC70. Att speglarna är betydligt större än på en V70 tänkte jag inte så mycket på förrän jag hade fått den, men det är ju ett plus i det sammanhanget.
Man tar ju märkliga beslut titt som tätt och försöker spara på saker, samtidigt som kunderna blir förbannade
Ta exempelvis då man helt plötsligt sparade in på höj/sänkningen av framkanten på passagerarstolen.....något som varit standard på en Volvobil i en "evighet"
Momentum skrev:Man tar ju märkliga beslut titt som tätt och försöker spara på saker, samtidigt som kunderna blir förbannade
Ta exempelvis då man helt plötsligt sparade in på höj/sänkningen av framkanten på passagerarstolen.....något som varit standard på en Volvobil i en "evighet"
Når gjorde de dette? Har hatt det på alle mine Volvo.
Momentum skrev:Man tar ju märkliga beslut titt som tätt och försöker spara på saker, samtidigt som kunderna blir förbannade
På min finns detta, kan vara att det ingår i pkt kanske ?
Har elstol på förarplatsen men tilt funktion på passagerar stolen som är manuell i övrigt..
Servicetekniker

@Johannes1975 , @Johannes1975 , Kompetensen g&ar[…]

V90 läggs ner.

Liknande dialog fanns när vi beställde v[…]

Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Med andra ord aldrig. Har skrivit flera gå[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Va de heter det fick jag nog reda på fö[…]