Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Min bakvagnsbussning har spruckit. Gummit är bra men själva aluminiumet som håller fast bussningen har spruckit. Det går fortfarande köra bilen.
Vad rekommenderar ni då: Köpa billigt på skruvat eller köpa dyrt på Volvo?
Köpte mina på skruvat. Kan inte svara på kvalitén då de endast suttit på ett tag, får se hur bra gummiblandning de har. Har nämligen erfarat att deras damasker till drivknut får torrsprickor på mindre än ett år.

Men priset är det stor skillnad på.
virtq skrev:vparts kör med största sannolikhet med samma leverantör som skruvat. Båda använder sig utav proparts, det ser man dessutom på produktbilderna.
Det som avgör är att vparts har behandlat mig bra medans skruvat behandlat mig som skit. Det absolut största vikten när jag väljer leverantör.

Du kan ju alltid handla på volvo, dom tar bara
;)
roh66 skrev:Det blir dyrt med skitkvalitet i längden,jag ger inte mycket för Skruvat och Vparts,kinaskräp rakt av.Dem vet inte ens själv vem som har tillverkat skiten.

Mvh.R.

Blir dyrt i längden om man enbart ska köra 24 karat i blå kartong :roll:
Sunschreem skrev:
roh66 skrev:Det blir dyrt med skitkvalitet i längden,jag ger inte mycket för Skruvat och Vparts,kinaskräp rakt av.Dem vet inte ens själv vem som har tillverkat skiten.

Mvh.R.

Blir dyrt i längden om man enbart ska köra 24 karat i blå kartong :roll:
Absolut är det så.Det finns andra som säljer piratdelar,och som kan redogöra för vem som har tillverkat delarna. Skruvat och Vparts kan inte det. :wink: Sen är det så ,ska man äga bilen i flera år framöver, då går det inte skruvadit billiga skitdelar,det blir dyrt i längden! Särskilt till S/V70 då mestadels av konstruktionen redan är klen i fram/bakvagn jämte 740/940 tex. ;-//
av *pettson*
Klen var det. Det kallas på mekaniker språk för noll koll.
Du jämför en framhjulsdriven med en bakhjulsdriven, två helt olika konstruktioner trots då att bägge har fjäderben fram.
Där dessutom den ena är en kvarleva från 1975.
För min del är jag supernyfiken på vad som är klenare med konstruktionen.
Airbag

Hur åtgärdar man det?

Demontering kromlist

Med hjälp av fiskben, falsben, brytspak, plas[…]

Jag får testa. Är det normalt att ski[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Är det värt att byta fjädrarna till[…]