Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Andreas2012 skrev:Sådär ja, FIXAT!

Guuuuud va skönt det är när motorn går som den ska, och inte som om den har ett epeleptiskt anfall....
Men dom på Volvo sa att har väl en tändspole dött så följer de resterande snart efter, ska köpa in mig på en eller två extra tror jag, som kan få vara i bakluckan, så man slipper köra omkring med en motor som låter som en disel med sprucken topp.

Passar samtidigt på att tacka för råd och tips, detta forum är helt enkelt bäst.
Ähh, dom pratar bara i nattmössan.....men att ha 1 i bagaget (begagnad) från skroten = Bra.
Bra att du är på rull igen....:-)
Nej dom pratar inte i nattmössan, jag fick byta 4 st inom en period på 8 månader förra året,köpte även en 5:e men den har jag inte behövt byta än,har en kompis som har en V70N 01:a som också råkat ut för samma procedur så detta är nog inte helt ovanligt.
Andreas2012 skrev:Sådär ja, FIXAT!

Guuuuud va skönt det är när motorn går som den ska, och inte som om den har ett epeleptiskt anfall....
Men dom på Volvo sa att har väl en tändspole dött så följer de resterande snart efter, ska köpa in mig på en eller två extra tror jag, som kan få vara i bakluckan, så man slipper köra omkring med en motor som låter som en disel med sprucken topp.

Passar samtidigt på att tacka för råd och tips, detta forum är helt enkelt bäst.
Gött Andreas, hoppas du får en ny chans att elda upp katten inom kort ... :-)-)

Utrustningslista: — Multimediasystem MM21 T[…]

OTA 4.xx

Jag fick bilen den 2 juli då den hade versi[…]

Kolla på bildelsbasen.se , där finns tr[…]

Volvo appen

Jag kan starta värmaren och fjärrstarta […]