Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jorglund
Nu har jag kört min nya xc70 ca 350 mil och avverkat semester med husvagn och lite långturer i övrigt.
Kan bara konstatera att den är helt suverän jämfört med min gamla V70 D3 från 2011.
Växelådan (Automat) är ljusår bättre än på förra bilen, husvagnen 1600 kg märks knappt efter bilen, drar ca 0,99-1,0 med denna bilen jmf med D3 som tog ca 1,1-1,2..
Bilen har aut. Nivåreglering så det gör mycket för körkänslan men motorn är ju helt underbar som dragbil. Ljudkomfort är betydligt tystare än i D3.
Förra året drog jag vagnen till Trondheim med D3 och i år drog jag till Västervik och skillnaden är enorm tycker jag till nya bilens fördel.
Kan bara rek. Denna bil om du kör med husvagn ;)
Skall tilläggas att jag gillar aut farthållare enormt, kommer inte att skaffa en bil utan denna finess.
Har inget negativt att säga om bilen hittills :)
Bild
Well, halva bilen består av "plasttrams" men det behöver säkert lite extra vård för att se fint ut.... ;)
Åh Vit också! finns ingen snyggare modell i vitt (i övrigt en menlös färg).
Sidescuffs plus vinge, förstår inte hur många ogillar detta
:-)-)

aut farthållare innebär adaptive cruise control, med tanke på bissniss ePro?
Hör gärna mer om hur du tycker att den fungerar på daglig basis.
Plasttramset håller förvånansvärt länge, finns ju medel för sånt. I pluskolumnen slipper man mycket av lackblästringen från alla stenbumlingar som lurar omkring på vägarna.
Senast redigerad av 1 Kryss70, redigerad totalt 0 gånger.
Kryss70 skrev:Åh Vit också! finns ingen snyggare modell i vitt (i övrigt en menlös färg).
Sidescuffs plus vinge, förstår inte hur många ogillar detta
:-)-)

aut farthållare innebär adaptive cruise control, med tanke på bissniss ePro?
Hör gärna mer om hur du tycker att den fungerar på daglig basis.
Plasttramset håller förvånansvärt länge, finns ju medel för sånt.
Den är crystal white, och den adaptiva farthållaren fungerar finfint till vardags kan jag intyga :-)-)
Jag har ju en likadan, fast 2012, och håller med om att den är en utmärkt dragbil. Jag har kört ca 400 mil med husvagn i år, och det går utmärkt. Hjälpte en campare som kört ner sin vagn på tvären i ett djupt hjulspår för några veckor sedan. Hans Skoda Octavia var oförmögen att flytta på vagnen. När jag kopplade på hans vagn efter min bil märktes det inte att vagnen närapå låg på rambalkarna.
Servicetekniker

@Johannes1975 , @Johannes1975 , Kompetensen g&ar[…]

V90 läggs ner.

Liknande dialog fanns när vi beställde v[…]

Oljebyte motor Volvo 240 B230E

Med andra ord aldrig. Har skrivit flera gå[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Va de heter det fick jag nog reda på fö[…]