- tor 01 aug 2013, 20:00
#775310
Tjenare! Var och hämtade en 240 i maj och är så stolt/skrytsam att jag tänkte dela med mej av den :D .
Detta är alltså min första 240 och efter att ha kört med den i ca två månader vill jag påstå att det kommer bli fler, 740in som jag har sen innan kan inte konkurrera med detta vidunder!

Bilen är alltså en 244 -87 av Jubileumsmodell. B230F och femväxlad låda sätter fin sprätt på bakhjulen.
Den har precis gått 30000 mil varav de flesta troligen gubbkörda med tanke på den välskötta inredningen och den närapå fullklottrade serviceboken :D
Blev min för 5000 kr, ganska billigt i mina ögon då den var precis nybessad utan ens ett bra att veta.
Dock finns ju en hel del rost i bakskärmarna. Förre ägaren har gjort vid det en del och han har verkligen använt alla trick i boken för att fixa den ena skärmen, men sen har rosten trängt igenom på nytt så det ser inte så bra ut på nära håll men men.. jag ska försöka få utsidorna lite snygga iaf, insidan är inte så noga men endel spackel kommer gå åt.
Förövrigt så blev muttern/nippeln till bromsröret nere på bromsoket vä fram rund så fort jag satte nyckeln på den, någon som har tips på hur man kan få loss den? Lite tråkigt att köra runt med kärvande bromsok 8) .
Detta är alltså min första 240 och efter att ha kört med den i ca två månader vill jag påstå att det kommer bli fler, 740in som jag har sen innan kan inte konkurrera med detta vidunder!

Bilen är alltså en 244 -87 av Jubileumsmodell. B230F och femväxlad låda sätter fin sprätt på bakhjulen.
Den har precis gått 30000 mil varav de flesta troligen gubbkörda med tanke på den välskötta inredningen och den närapå fullklottrade serviceboken :D
Blev min för 5000 kr, ganska billigt i mina ögon då den var precis nybessad utan ens ett bra att veta.
Dock finns ju en hel del rost i bakskärmarna. Förre ägaren har gjort vid det en del och han har verkligen använt alla trick i boken för att fixa den ena skärmen, men sen har rosten trängt igenom på nytt så det ser inte så bra ut på nära håll men men.. jag ska försöka få utsidorna lite snygga iaf, insidan är inte så noga men endel spackel kommer gå åt.
Förövrigt så blev muttern/nippeln till bromsröret nere på bromsoket vä fram rund så fort jag satte nyckeln på den, någon som har tips på hur man kan få loss den? Lite tråkigt att köra runt med kärvande bromsok 8) .
Senast redigerad av 1 Stefanjämjö, redigerad totalt 0 gånger.